Hamburgban átadták az első olyan energiatároló rendszert, amit elektromos BMW-k használt akkumulátoraiból származó cellákból építettek. A 100 autóból kiszerelt 2600 akkumulátor modul a Vattenfall, a BMW és a Bosch által készített rendszerben 2,8 MWh áram tárolására és 2 MW teljesítmény leadására képes. A Battery 2nd Life projekt keretében elkészült rendszer célja, hogy előkészítse az akkumulátorok ilyen fajta újrahasznosításának módját, és átmeneti tárolóként szolgáljon Hamburg HafenCity negyedének áramellátásában. Használt BMW akkumulátorokból épített 2,8 MWh-ás energiatároló egység Hamburgban (forrás: Battery 2nd Life) A használt cellák kétféle feladatot is teljesítenek. Egyrészt nagy teljesítményű háttértárként szolgálnak a kerület egyik villámtöltő berendezéséhez, másrészt egy napelemes erőmű termelésének átmeneti tárolásával segítenek kiegyenlíteni az aktuális kereslet és kínálat közötti különbséget. Használt villanyautó akkumulátorok második élete (forrás: Battery 2nd Life) A Bosch által fejlesztett rendszer rendkívül gyorsan fel tudja venni a hálózatban lévő felesleges kapacitást és ugyanilyen gyorsan le is tudja adni azt, így az akkumulátor rendszer nagyon rugalmasan használható a hálózat ingadozásainak kompenzálására. A Battery 2nd Life program keretében a résztvevők sok új információt is gyűjtenek az akkumulátorok öregedési karakterisztikájával kapcsolatban, ami mind az autógyártásban, mind pedig a hálózati szintű energiatárolásban fontos lesz a következő években. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!