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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A minap beszámoltunk egy 5 éves Nissan LEAF-ről, ami elsők közt teljesítette az első 240 ezer km-t, és köszöni szépen, még mindig üzemképes. Eközben természetesen a Tesla Model S-ekbe is gyűlnek a km-ek, a nagy hatótáv miatt talán még gyorsabban is, mint a városi LEAF-ekbe. Még tavaly ősszel postolta Twitterre egy Tesla tulajdons, hogy átlépte a 150 ezer mérföldes, vagyis 240 ezer km-es határt.

Plug in America, az egyik legjelentősebb amerikai villanyautós közösség egy kérdőíves felmérést indított nemrég, hogy összegyűjtse a Tesla Model S felhasználók tapasztalatait. A kérdések között szerepelt a 100%-os töltés után elérhető hatótáv is, amiből így jól kirajzolódik, hogy miként változik a hatótáv a megtett km-ek számának növekedésével. A kérdőívet már közel 500 Tesla tulajdonos töltötte ki, ők együtt már túl vannak 12 millió mérföldön (20 millió km-en).

Tesla Model S felmérés eredménye

A Tesla Model S akkumulátora az első 5%-nyi kapacitásvesztését az első 50 ezer mérföldön szenvedi el, majd a csökkenés jelentősen lassulni látszik. A 100 ezer mérföldön vagyis 160 ezer km-en túl lévő autók akkumulátorának kapacitása átlagosan mindössze 8%-kal csökkent. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a felmérésben résztvevő 496 autóból 35-ben, vagyis az autók 7%-ában akkumulátort kellett cserélni, ami nem mutat túl jól a statisztikában. Viszont megnyugtató, hogy a cserélendő akkumulátorcsomagok fele 2012-es, vagyis az első szériás autókban volt, a későbbi modelleknél az arány jelentősen kisebb.

A Tesla folyamatosan fejleszti az akkumulátorokat is, így a jövőben még ennél is jobb eredményekre lehet számítani. Elon Musk, a cég alapító vezére egy alkalommal egy olyan fejlesztés alatt lévő akkumulátorról tett említést, amivel 500 ezer mérföldes (800 ezer km) távot szimuláltak, és a végén az akkumulátor még mindig az eredeti kapacitásának 80%-án üzemelt.

Villanyautósok