Múlt hét közepén hivatalosan is átadták a Nissan Gablini két pesti telephelyén beüzemelt új villámtöltőket. A DBT gyártmányú, CHAdeMO rendszerű töltők a korábbi 40 helyett 50 kW teljesítményűek, így a 80%-ig való töltés sebessége akár 25%-kal is növekedhet. A nagyobb teljesítmény mellett ezek a töltők már az újabb, könnyebben kezelhető és remélhetőleg strapabíróbb CHAdeMO csatlakozó fejjel készültek.
A két töltő egyike a XIV. kerület Nótárius utcába a Nissan Gablini zuglói szalonjának parkolójába, míg a másika a cég M3-as autópálya mellett, a Városkapu utcába került, ezzel háromra nőtt a Nissan Gablini szalonoknál elérhető villámtöltők száma. A budaörsihez hasonlóan mindkét töltő a sorompón belül található, így csak a biztonsági személyzet engedélyezésével lehet hozzájuk beállni. A töltők Nissan mellett minden más gyártó autójával is ingyen használhatók, amelyek CHAdeMO rendszerű csatlakozóról közvetlen vagy adapterrel tölthetők (Peugeot, Citroën, Mitsubishi, Kia, Tesla).
A Gablini Autószalonok által kiadott közlemény szerint „ezzel a Gablini autószalonok lett Magyarország legnagyobb magánkézben lévő e-kúthálózat tulajdonosa”. Bár ez a cím az ELMŰ-től jó darabig nehezen lesz elhódítható, ha a villámtöltő hálózatokat nézzük, akkor lehet igazság a Nissan kereskedő állításában.
Az üröm az örömben, hogy az új töltőkre a mindennapi autós jellemzően akkor nem számíthat, amikor leginkább utazik: hajnalban, este és a hétvégén. A töltőket a nagyközönség ugyanis csak nyitvatartási időben használhatja (hétköznap 8 és 18, szombaton 9 és 14 óra között). Éjszaka és hétvégén a töltőt csak az a nagyjából 60 Nissan taxi használhatja, amelyek töltése a taxitársaság telephelyén 5 töltővel, a belvárosban további két dedikált töltővel illetve a nyilvános töltőkkel egyébként is egyre jobban megoldott.
A töltők átadóján megjelent polgármesterek igyekeztek ígéretekkel is kapcsolódni a villanyautózás szempontjából fontos eseményekhez. Karácsony Gergely szerint a kerület számára a nagy zöldfelületek és az átmenő forgalom miatt kiemelten fontos a környezet védelme, ezért „a zuglói önkormányzat autóparkjának fejlesztésekor felmenő rendszerben bevezeti az elektromos autók használatát”. Hajdu László a Gablini csoporttal való hosszú együttműködés méltatása mellett elmondta, hogy „A Gablini autószalonok mellett a XV. kerületi önkormányzat is éppen az új villámtöltői helyszíneit jelöli ki a kerületben egy beruházás keretében.”
Szerinted mennyire segíti az villanyautós utazást, ha egy továbbhaladás szempontjából létfontosságú töltőt a villanyautósok döntő többsége este és hétvégén nem használhat? Írd meg a véleményed hozzászólásban!