Furcsa kettősség jellemzi ma az autógyártók többségét. Az egyik oldalon igyekeznek mindent megtenni azért, hogy az elmúlt évtizedekben óriási vagyonokért kifejlesztett, hagyományos meghajtáshoz szükséges technológiáikat a végletekig kihasználva elhúzzák az elektromobilitásra való átállás időszakát. Ezzel teljesen érthető módon a profitot igyekeznek maximalizálni. A másik oldalon azonban ott vannak a fejlesztő és PR csapataik, amelyek folyamatosan öntik a népnek a szépen csengő ígéreteket a jövőbeni elektromos járgányokról. Úgy tűnik, hogy a vevők szkepticizmusától függetlenül egy autógyártó megítélését ma csak környezettudatos autók bejelentésével lehet növelni. A jövő visszafordíthatatlanul az elektromos hajtásé. Múlt héten a Volkswagen tette le a nagy esküt, hogy olyat hoznak el a villamos hajtás területére, amiről senki még csak álmodni sem mert. A Párizsi Autószalonon szeptemberben leleplezendő tanulmányautójuk egy töltéssel 600 km megtételére lesz képes (mivel ez valószínűleg az európai szabvány szerinti mérés, a valós inkább 480 km körül lehet), kívülről kisebb lesz, mint a Golf, belül tágasabb a Passatnál, és egy jól felszerelt dízellel lesz egy árban. Olyan ígéretek, amiket így együtt a piacon lévő autógyártók által használt technológiával ma még nem lehet megvalósítani. A Volkswagen célja az ilyen megszellőztetésekkel és tanulmányautó bemutatókkal nyilvánvalóan az, hogy ellensúlyozza a dízel botrány utóhatásaival kapcsolatos híreket, és azt a látszatot keltse, hogy a Volkswagen valóban dolgozik a fenntartható közlekedési modellhez való igazodáson. A szépséghiba mindössze az, hogy ezek mind csak ígéretek. Volkswagen Budd-e tanulmányautó Már az év elején is bemutattak egy elektromos kisbusz koncepciót, amin rengeteg futurisztikus elemet lehetett kipróbálni, de az a jármű sem kerül soha az utakra. Ugyanez a sors vár a most belebegtetett autóra is. A Volkswagen gyárt ugyan tisztán elektromos és plug-in hibrid autókat is, de ezek mind egy már meglévő modell átalakításából születtek. Egyik sem tisztán elektromos autónak készült. Így a Volkswagen csoport elektromos autózásban való szerepvállalása üres ígéretnek tűnik annak ellenére, hogy konszern szinten 2025-ig harminc új elektromos (tehát tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) modellt ígérnek, aminek kétharmadán VW embléma lesz. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!