December végén lezárult a GZR-T-Ö-2016 kóddal az önkormányzatok számára meghirdetett elektromos autó töltők telepítését segítő pályázat, melyre a december végi határidőig összesen 75 önkormányzat adott be támogatási igényt. A kiírás a 15 ezer főnél nagyobb lakossággal rendelkező települések és kerületek számára szólt, így országosan 112 önkormányzat pályázhatott volna, de csak a jogosult települések kétharmada vélte úgy, hogy érdemes részt venni az akár 100%-os finanszírozást is nyújtó programban. A töltők telepítésére 1,25 milliárd forintot különített el a Nemzetgazdasági Minisztérium, amiből „A” kategóriás töltő választása esetén közel 500 darabot is lehetett volna telepíteni. Mivel ezeken a töltőkön egyszerre két autó is tölthető, ideális esetben 1000 töltési ponttal is bővülhetett volna az országos elektromos autó töltő infrastruktúra.
Nézzük pozitívan a dolgot. Ha nem is az összes, de a képviselő testületek kétharmada érezte, hogy ez egy olyan vissza nem térő lehetőség, amivel élni kell. Ha ügyesek, akkor a töltőt ingyen megkapják, csak a működést kell a telepítést követő öt éven keresztül biztosítaniuk. Ez persze jelent még némi kockázatot, amíg nem lehet pénzt kérni az áramért, de szinte biztos, hogy ez hamarosan változni fog. Nem csak a fizetős töltés lehetősége nyílik meg előbb-utóbb, de valószínűleg alakul egy olyan vállalkozás is, amely átveszi a töltők üzemeltetésének terhét az önkormányzatoktól. Így hosszabb távon a városok kockázata minimális, miközben a töltők megjelenése a városba vonzza a villanyautóval járó turistákat. (Arról nem is beszélve, hogy a helyiek is inkább kedvet kaphatnak az elektromos autózáshoz, amivel az adott város is csak nyer.)
Sok város pályázott az általuk elérhető maximális számú töltőre, de az önkormányzatok közel fele nem használta ki a rendelkezésére álló keretet. Ez a 75 település (a jogosultak 67%-a) 281 töltőre (vagyis az összes töltő 57%-ára) pályázhatott volna, de mindössze 213 töltőre adtak be igényt. Így ha minden tervezett töltő el is készül, akkor is csak a lehetséges töltőpontok 43%-a fog megvalósulni. Jól mutatja a hazai infrastruktúra helyzetét, hogy ezzel megduplázódna az idehaza elérhető villanyautó töltők száma.
A lakosságszámhoz kötött pályázati rendszer óriási hátránya, hogy nem veszi figyelembe azt, hogy valójában hol is lenne igény elektromos autó töltőkre. A Balaton körül például alig van olyan település, amely indulhatott volna a pályázaton, így töltőt csak a már jelenleg is egészen jól ellátott Siófokra fognak tudni telepíteni. Az északi parton gyakorlatilag most sem lehet tölteni, és ez nem fog változni ezzel a telepítési körrel sem.
Ahogy arra már korábban is felhívtuk a figyelmet, ez a pályázat nem segíti az ország átjárhatóságát sem. Az egy-egy töltőre nyújtható támogatás összege és a töltők bekerülési költségei nagyon jól meghatározták, hogy az A kategóriás, 2×22 kW teljesítményt nyújtó töltők jelentik a legésszerűbb választást. Ennek a töltőnek a telepítési költségeit a legtöbb helyen 100%-osan fedezi a pályázaton elnyerhető összeg. A B kategóriás töltőre (magára a készülékre) csak fele annyi támogatást lehet nyerni, mintha az csak feleannyiba kerülne. Miközben a 2×22 kW-os és a 2×11 kW-os töltők között fizikailag minimális a különbség, a gyártási költségük lényegében azonos (sok gyártó nem is készít külön terméket, csak leszabályozza a 22 kW-os töltőket).
Tehát amelyik önkormányzat nem akart extra terhet vállalni, az 2×22 kW-os töltőre pályázott. Ezek a most elterjedt utcai ELMŰ oszlop tudásával azonos töltők. Ennél kisebb teljesítményű készülékből mindössze hármat terveznek (kettőt Dunaharasztiba, egyet Makóra), de a csúcstechnológia iránti vágy jegyében 12 önkormányzatnál (Békés, Budapest VII. kerület, Debrecen, Esztergom, Gyöngyös, Hódmezővásárhely, Mohács, Orosháza, Pápa, Szarvas, Veresegyház, Zalaegerszeg) gondolták úgy, hogy érdemes az extra 6-8 millió forintot (per töltő) villámtöltőbe invesztálni. Ők összesen 17 ilyen készüléket terveznek telepíteni. Nem értünk ugyan egyet teljes szívvel ezekkel a telepítésekkel, de a semminél minden egyes ilyen töltő telepítésével közelebb kerülünk egy használható rendszerhez.
Mire elég 2×22 kW
A Tesla Model S és a Renault Zoe tud róla 22 kW-tal tölteni, semmi más. A többi autó a töltő elérhető teljesítményének csak a töredékét képes kihasználni. A legelterjedtebb Nissan LEAF vagy a szintén népszerű Peugeot iOn / Citroen C-Zero / Mitsubishi iMiev 3,6 kW-ot használ belőle, ami a teljes teljesítménynek csak az 1/6-od része. De úgy is lehet fogalmazni, hogy az egy oszlophoz bekötött 2×22 kW teljesítményből egyszerre akár 12 darab Nissan LEAF is tölthető lenne az autó által felvehető maximális teljesítménnyel. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a LEAF-ek egy része 6,6 kW-ot is fel tud venni, de valószínűleg nem ezek vannak többségben, illetve még ezekből is hatot lehetne tölteni egy oszlopról. A 11 kW-os töltőkkel érdekes módon pont ez utóbbi csoporttal szúrnak ki, hiszen ezeken a töltőkön egy-egy fázison csak 3,6 kW érhető el.
Az önkormányzatok többsége 2×22 kW-os váltóáramú töltő finanszírozására pályázott. Összesen 193 ilyen oszlopot terveznek országszerte. Ezek az oszlopok remek célállomási töltők lehetnek, amennyiben a turisztikai célpontok parkolóiba, vagy ezekhez közel telepítik le őket. Így a városba érkező villanyautós turista úgy tud 3-5 órával később hazaindulni, hogy az autója közben feltöltődött. Ez nem csak most nagyon fontos, amikor még nincsenek villámtöltők az autópályák mentén, hanem később is az lesz, hiszen nem azzal kell kezdeni a hazafelé vezető utat, hogy 25-30 percre megállunk tölteni, hanem a teli autónak köszönhetően egyből meg lehet tenni az első 100-130 km-es etapot.
Sajnos sok képviselő testületi ülés jegyzőkönyvében tetten érhető, hogy a képviselők nem kaptak használható tájékoztatást az elektromos autózás jellemzőiről, így sokszor csak a sajtóból összecsipegetett információk alapján döntöttek. Volt ahol azzal érveltek a töltők ellen, hogy a városban csak 1-2 zöld rendszámos autó közlekedik, teljesen felesleges ilyen kevés autónak ennyi töltőt telepíteni. Valószínűleg ilyen indokokra vezethető vissza, hogy az önkormányzatok nem éltek az elérhető maximális számú töltő telepítésével. A helyben lakóknak valóban nincs szükségük a nyilvános töltőkre, hiszen az autóikat otthon töltik. Ők nyilvános töltőt leginkább akkor használnának, ha lakhelyüktől távolra mennek, és onnan szeretnének hazajutni. Tehát ezeket a töltőket nem a helyieknek, hanem elsősorban a városba látogató idegeneknek kell telepíteni.
Mivel nem ismerjük az összes város turisztikai adottságait, nem tudjuk megítélni mindenütt, hogy mennyire sikerült a töltőket ésszerű helyre telepíteni, de akadnak látványosan jó példák. Az egyik ilyen Orosháza, ahol a 22 kW-os töltőket a gyógyfürdő parkolójába és egy szálloda elé, a villámtöltőt pedig a várost elkerülő 47-es út egyik benzinkútja mellé tervezik. Így aki a 47-esen utazik, annak nem kell hosszú kitérőt tennie egy belvárosi töltőhöz, ami mellett még egy mosdó sincs, hiszen a főút mentén lesz a töltő, és amíg az autó tölt a benzinkúton még az alapvető szükségletek elvégzésére is módja nyílik. Ennek a töltőnek a használatával Szegedről úgy is megjárható Békéscsaba napon belül, ha Békéscsabán egyáltalán nem is tud az ember tölteni. Ugyanígy jó példa Gyöngyös, ahol a villámtöltőt szintén egy benzinkút közelébe tervezik. Az üzemanyagtöltő állomás óriási segítség a töltő közelében, hiszen így a töltés ideje alatt nem kell a családnak télen a hideg autóban ücsörögnie, illetve nem kell a töltés után még külön máshol megállni mosdó és kávé miatt. A gyöngyösi töltő egyébként elérhetővé teszi Budapestről Miskolcot, illetve a borsodi megyeszékhelyről a fővárost is szinte bármelyik itthon futó villanyautóval.
Lehet sajnos példát mondani az elszalasztott lehetőségre is. Régóta gond, hogy az ország villanyautóval nem járható be, mert az autópályák és a főbb útvonalak mentén nem épültek meg a szükséges villámtöltők. Sajnos most is csak hajszálnyival kerültünk közelebb a használható hálózathoz. Sok jogosult település vezető testülete nem érezte fontosnak, hogy segítse az országot átállni egy tisztább, élhetőbb közlekedési modellre. Kecskemét például bár 10 töltőre pályázhatott volna, mindössze 3-ra adott be igényt, és ezek egyike sem villámtöltő. Így Szegedre továbbra sem lehet középkategóriás villanyautóval eljutni. De Szegeden még rosszabb a helyzet, hiszen a csongrádi megyeszékhely egyetlen töltőre sem pályázott. Van ugyan egy töltő a városban, és talán telepítenek még néhányat más forrásból, de azok mind váltóáramú (11 vagy 22 kW) töltők, melyekről a legtöbb autó csak hosszú ácsorgás alatt tölthető fel.
Miskolc szintén pályázhatott volna 10 töltőre, de csak három telepítését tartották fontosnak. Esetükben azonban ki kell emelni, hogy a három töltőt jó helyre, turisztikai célpontok közelébe tervezik telepíteni. Debrecen, Nagykanizsa és Pécs, bár vezet oda autópálya, elektromos autóval továbbra is elérhetetlen a fővárosból (illetve Budapest ezekről a településekről), hiszen az érintett autópályák mentén egyetlen város sem vállalta be, hogy villámtöltő telepítésre használja a rendelkezésre álló pénzt.
Ahogy arról korábban írtunk, a budapesti kerületek többsége nem tartotta fontosnak, hogy pályázzon, és a Fővárosi Önkormányzat sem használta ki azt az 50 töltőt, amit telepíthetett volna. Bár egy sajtóközleményt kiadtak, hogy 250 töltőt telepítenek a fővárosban a Nemzetgazdasági Minisztériummal karöltve, de ha ragaszkodunk a meghirdetett szabályokhoz, akkor ehhez a Fővárosi Önkormányzatnak és a kerületi önkormányzatoknak december végéig be kellett volna nyújtaniuk a pályázatukat. Mindenesetre az a négy kerület sem használta ki a lehetőségeit, amelyik pályázott. A IV., a VII. és a IX. kerületek külön külön 10 töltő helyett 6 illetve 5-5 töltőre pályáztak, míg a XVIII. kerület 5 készülék helyett 2-re nyújtott be igényt. Villámtöltőt egyedül a VII. kerület tervez telepíteni (egyetlen darabot).
A támogatási keret alakulása
A pályázaton keresztül az NGM a töltők telepítéséhez a következő összegekkel járul hozzá (bruttó):
A kategória (2×22 kW gyorstöltő) |
B kategória (2×11 kW gyorstöltő) |
C kategória (50 kW + 43 kW villámtöltő) |
|
---|---|---|---|
készülék | 1.500.000 Ft | 750.000 Ft | 2.000.000 Ft |
árambekötés | 576.000 Ft | 230.000 Ft | 1.380.000 Ft |
parkoló kialakítás | 400.000 Ft | 400.000 Ft | 400.000 Ft |
összesen | 2.476.000 Ft | 1.380.000 Ft | 3.200.000 Ft |
A C kategóriás töltők biztosan nem, a B kategóriásak pedig valószínűleg nem telepíthetők le ebből az összegből, miközben az A kategóriás töltőnél maximum az áramkiépítési díj lehet magasabb, ha a töltőt a meglévő elektromos hálózattól távol kell bekötni. A készülékre adható támogatásból a legjobb minőségű töltők igazán jó profit mellett is kijönnek.
A kategória | B kategória | C kategória | összesen | |
---|---|---|---|---|
pályázott mennyiség | 193 db | 3 db | 17 db | 213 db |
támogatás/darab | 2.476.000 Ft | 1.380.000 Ft | 3.200.000 Ft | – |
összesen | 477.686.000 Ft | 4.140.000 Ft | 54.400.000 Ft | 536.226.000 Ft |
Ahogy a fenti táblázatból is látszik, a rendelkezésre álló 1,25 milliárd forintos keretből a program végén 713.744.000 forint megmarad. Biztosan akad persze olyan kórház vagy iskola, aminek rendbetételénél nagyon jól jönne ennyi pénz, de ez már egy akkora összeg, amiből rengeteget lehetne lendíteni a villanyautózás hazai helyzetén.
Országos hálózat?
Ha egy-egy villámtöltő és egy mellé telepített 2×22 kW-os AC töltő kiépítésére darabonként 20 millió forintot számolunk, akkor épp 35 darab ilyen töltőpont épülhetne ki az országban. Tudatosan jó helyre (autópályák pihenőiben, egy számjegyű főutak menti benzinkutakon) téve őket, akár már ennyi töltővel is biztosítható lenne az ország nagy részének a bejárhatósága.
A GZR-T-Ö-2016 kódon futó pályázaton szeptember közepétől lehetett indulni. A felhívás szerint a pályázatokat a benyújtás sorrendjében a megjelenéstől számított kéthavonta, az adott hónap 15-ig dolgozzák fel. Így az első feldolgozás október 15-ig, a második pedig december 15-ig megtörténhetett. Ennek ellenére nyerteseket még nem hirdetett a pályázat lebonyolítója. Mivel írásbeli kérésünkre csak a pályázatot benyújtó települések listáját adták ki, a töltőpontok számát, típusát és tervezett helyét a közgyűlési jegyzőkönyvekből, önkormányzati határozatokból és az önkormányzatokat megkeresve voltunk kénytelenek a Villanyautósok Közösségének tagjaival összegyűjteni. Hogy az e-Mobi Kft. a pályázatok elbírálásának eredményéről mikor tájékoztatja az önkormányzatokat, illetve a közvéleményt, és mikor kezdődhet el a telepítés, azt egyelőre nem tudjuk.
A megpályázott töltők a térképen
A megpályázott töltők részletes adatai
Irányító-szám | Város | Utca, házszám | Helyszín | Kategória |
---|---|---|---|---|
8400 | Ajka | Deák Ferenc u. 12. | Szabadság téri Zalaco hátsó parkoló | A |
8400 | Ajka | Deák Ferenc u. 12. | Szabadság téri Zalaco hátsó parkoló | A |
6500 | Baja | Május 1 sétány | a Petőfi-szigeten Radnóti Miklós Kollégium és a 2015-ben átadott Turisztikai Központ közös felújított közterületi parkolója | A |
6500 | Baja | Rókus utca 10. | Szent Rókus kórház közelében | A |
6500 | Baja | Szegedi út 109. | MOL benzinkút mögötti parkoló az 55-ös út mentén, az 511-es elkerülő úthoz közel | A |
2660 | Balassagyarmat | Óváros tér | Óváros tér | A |
4060 | Balmazújváros | Kossuth tér 18. | a művelődési központ előtti parkoló | A |
4060 | Balmazújváros | Dózsa György utca 5-7. | Egészségház parkolója | A |
5630 | Békés | Széchenyi tér 21. | C | |
5600 | Békéscsaba | Gyulai út 44. | Városi Sportcsarnok | A |
5600 | Békéscsaba | Kolozsvári u. 27. | Jézus Szíve templom | A |
5600 | Békéscsaba | Fövenyes u. 1. | Lencsési Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola | A |
4100 | Berettyóújfalu | Mártírok utca 4. | Mártírok u. önkormányzati parkoló | A |
4100 | Berettyóújfalu | Millenium út 15. | Millennium u. Piac parkoló | A |
1041 | Budapest IV. kerület | Szent István tér 24. | Városháza – Szent István tér / Károlyi István utcai parkoló | A |
1041 | Budapest IV. kerület | Szilágyi utca 30. | UTE Szilágyi utcai parkolójában | A |
1041 | Budapest IV. kerület | Görgey Artúr út 30. | Szakrendelő előtt | A |
1042 | Budapest IV. kerület | Munkásotthon utca 45. | Munkásotthon utcai parkoló (Vagyonkezelő előtt) | A |
1046 | Budapest IV. kerület | Tábor utca 26-28. | Tarzan park parkolója | A |
1048 | Budapest IV. kerület | Farkaserdő utca | Halassy Olivér Városi Uszoda előtti parkolóban | A |
1092 | Budapest IX. kerület | Bakáts tér 3. | Bakáts tér 1-es számú automata (közelítő helyszín) | A |
1092 | Budapest IX. kerület | Bakáts tér | Bakáts tér 2-es számú automata (közelítő helyszín) | A |
1093 | Budapest IX. kerület | Imre utca 3-5. | Imre utca (Corvinus) (közelítő helyszín) | A |
1095 | Budapest IX. kerület | Soroksári út 30-34. | Soroksári út (NAV Dél-Pesti Igazgatóság) (közelítő helyszín) | A |
1096 | Budapest IX. kerület | Thaly Kálmán utca 40. | Thaly Kálmán utca (SOTE Elméleti Tömb) (közelítő helyszín) | A |
1071 | Budapest VII. | Bajza u. 13. | Fasori Evangélikus Gimnázium | A |
1073 | Budapest VII. | Kertész u. 6. | C | |
1077 | Budapest VII. | Wesselényi u. 2. | Dohány Utcai Zsinagóga | A |
1077 | Budapest VII. | Almássy tér 18-19. | Almássy tér | A |
1078 | Budapest VII. | VII. Cserhát u. 12. | Garay tér | A |
1184 | Budapest XVIII. kerület | Üllői út 400. | Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimrei Polgármesteri Hivatal | A |
1188 | Budapest XVIII. kerület | Vasút utca 49. | A | |
2700 | Cegléd | Szabadság tér 5. | Szabadság tér és a Népkör utca sarkán (Városi Könyvtárral szemben) lévő parkoló | A |
2700 | Cegléd | Köztársaság utca | Köztársaság utca Kölcsey tér sarka | A |
2700 | Cegléd | Fürdő út 17. | Ceglédi Termálfürdő és Szabadidő Központ főbejárat melletti parkoló | A |
6648 | Csongrád | Dózsa György tér | Dózsa György téren, a volt teher taxi állomás helyén | A |
4023 | Debrecen | Mikepércsi út 24 | Debreceni Nemzetközi Repülőtér parkolója | A |
4024 | Debrecen | Piac utca 24-26. | A | |
4025 | Debrecen | Hatvan utca 2. | C | |
4025 | Debrecen | Hatvan utca 2. | A | |
4025 | Debrecen | Piac utca 39. | A | |
4026 | Debrecen | Kálvin tér 13. | A | |
4026 | Debrecen | Péterfia utca 15. | A | |
4027 | Debrecen | Füredi út 4. | A | |
4028 | Debrecen | Pattantyús utca 2. | A | |
4032 | Debrecen | Nagyerdei körűt 96. | A | |
7200 | Dombóvár | Hunyadi tér | parkoló | A |
2330 | Dunaharaszti | Andrássy Gyula utca 3. | a Petőfi-szobor közelében | B |
2330 | Dunaharaszti | Fő út 105 | Kisduna Étterem és Panzió előtti parkoló | B |
2120 | Dunakeszi | Barátság útja 23. | A | |
2400 | Dunaújváros | Október 23. tér 1. | Polgármesteri Hivatal mögötti parkolóban/közterületen | A |
2400 | Dunaújváros | Devecseri Gábor utca | nem tudni, hogy az utcában pontosan hol | A |
2400 | Dunaújváros | Táncsics Mihály út | nem tudni, hogy a hosszú utcában hol | A |
3300 | Eger | Kossuth Lajos utca 6. | a Kossuth Lajos utca Líceum melletti része, | A |
3300 | Eger | Kacsapart utca | a Domus parkoló Bródy Sándor és Kacsapart utca által bezárt terület, | A |
3300 | Eger | Hadnagy utca 16. | a Hadnagy utca 16. és Mocsáry Lajos utca kereszteződésében (mely jelenleg ingyenes parkoló), | A |
3300 | Eger | Malomárok utca 25. | a Malomárok utca 25. számmal szemben felsővárosi sportpálya bejárata mellett lévő ingyenes parkoló, | A |
3300 | Eger | Knézich Károly utca 40. | a Knézich Károly utca 40. szám alatt a kórházzal szemben (mely jelenleg fizető parkoló) | A |
2500 | Esztergom | Bánomi út 23. | Márta Panzió melletti parkoló | A |
2500 | Esztergom | Aradi vértanúk tere 4. | Bástya parkoló | A |
2500 | Esztergom | Bottyán János u. 1. | Polgármesteri Hivatal előtt | C |
2151 | Fót | Dózsa György út 12. | szolgáltatóház közeli terület | A |
2131 | Göd | Pesti út 110. | Penny Market mellett | A |
2131 | Göd | Nemeskéri-Kiss Miklós út 110 | Nemeskéri-Kiss Miklós úton a CNG kút közelében | A |
2100 | Gödöllő | Szabadság út 6. | Művészetek Házának parkolójában | A |
2360 | Gyál | Vasút utca | városközpontban, a vasútvonaltól délre fekvő területen | A |
2360 | Gyál | Vasút utca | városközpontban, a vasútvonaltól délre fekvő területen | A |
2230 | Gyömrő | Szabadság tér 1-4. | Polgármesteri hivatal mögött | A |
3200 | Gyöngyös | Bene utca | 24-es főút mellett, Temető előtt | A |
3200 | Gyöngyös | Eszperantó út | Eszperantó úton, Zsinagógával szembeni nagy parkoló | A |
3200 | Gyöngyös | Ringsted utca 19 (?) | 3-as főút mellett, MOL kút mögötti közterületen | C |
9021 | Győr | Arany János utca 16. | Arrabona Áruház udvar | A |
9021 | Győr | Eötvös tér | Eötvös tér | A |
9022 | Győr | Batthyány tér | Batthyány tér | A |
9022 | Győr | Bisinger József sétány 1. | Bisinger sétány | A |
9022 | Győr | Czuczor Gergely utca 36. | Rába Hotel oldala | A |
9022 | Győr | Szent István út 22. | Révai parkolóházzal szembeni parkoló | A |
9022 | Győr | Móricz Zsigmond rakpart 1. | Dunapart Rezidencia mellett | A |
9023 | Győr | Eszperantó út 28. | Eszperantó út – Kis-Duna Áruház mögötti parkoló | A |
9025 | Győr | Radnóti Miklós u. 33-35. | Bercsényi liget | A |
9026 | Győr | Kálóczy tér 3. | Kálóczy tér | A |
4220 | Hajdúböszörmény | Téglási út 2. | Ady téri parkoló | A |
4080 | Hajdúnánás | Ady Endre körút 36. | A | |
3300 | Hatvan | Iskola utca 1. | Kossuth Lajos ált. isk. bejárata előtti parkoló | A |
3300 | Hatvan | Gárdonyi Géza utca 2. | Újhatvani Róm. Kat. Ált. Isk. bejárata előtti parkoló | A |
6800 | Hódmezővásárhely | Zrínyi utca 14. | a kórház mellett | C |
6800 | Hódmezővásárhely | Hódi Pál utca 6. | a Bessenyei Ferenc Művelődési Központ mögötti parkolóban | C |
6800 | Hódmezővásárhely | Szegfű utca 8. | C | |
5100 | Jászberény | Szőlő utca 9. | 48-asok tere (még a parkoló sincs kialakítva) | A |
6300 | Kalocsa | Bátyai út 14. | Pólus Autóház | A |
7400 | Kaposvár | DOMUS Áruház | parkoló | A |
7400 | Kaposvár | Ady Utcai Tömbbelső | parkoló | A |
7400 | Kaposvár | Agóra előtt | parkoló | A |
7400 | Kaposvár | SomogyÁruház | parkoló | A |
7400 | Kaposvár | Színház Park Budai N.A. Utca | A | |
3700 | Kazincbarcika | Jószerencsét út 1/A | Készülő Inkubátorház mellett | A |
3700 | Kazincbarcika | Lini István tér | az autóbusz pályaudvar mellett kijelölt fejlesztési területen | A |
6000 | Kecskemét | Pásthy Károly u. 4 | Budai kapu környéke (AGIP benzinkút mellett) | A |
6000 | Kecskemét | Katona József tér | Katona József tér (MOL benzinkút mellett) | A |
6000 | Kecskemét | Olimpia utca | Rudolf laktanya terület | A |
6100 | Kiskunfélegyháza | Kazinczy utca 1. | Polgármesteri Hivatal épülete mellett | A |
6100 | Kiskunfélegyháza | Szent János tér 3. | Szent János tér 3. körül | A |
6100 | Kiskunfélegyháza | Kossuth Lajos utca 16. | Kossuth Lajos utca 16. körül | A |
6400 | Kiskunhalas | Kőrösi út 21. | Sóstó Strand bejárata | A |
6400 | Kiskunhalas | Dr. Monszpart Lászlú u. 2. | Fürdő bejárat | A |
6400 | Kiskunhalas | Bethlen Gábor tér 3. | Bethlen Gábor tér és a Jósika utca kereszteződésénél | A |
4600 | Kisvárda | Szent László utca 17. | Kisvárda Önkormányzata közelében | A |
4600 | Kisvárda | Városmajor utca 50-52. | Vár-tó | A |
2900 | Komárom | Bem József u. 30. | Bem József utca és a Czuczor Gergely utca csatlakozásánál található parkoló | A |
2900 | Komárom | Szent László utca 16. | Corner Hotel előtti parkoló | A |
7300 | Komló | Templom tér | A | |
6900 | Makó | Hollósy Kornélia utca 4. | Hollósy Kornélia utcai parkoló | B |
6900 | Makó | Ugar u. | Ipari Park Inkubátor Ház | A |
6900 | Makó | Milós utca 6. | Ardics és Miklós utca kereszteződése | A |
4700 | Mátészalka | Kazinczy köz 2. | a Területi Kórház közelében | A |
4700 | Mátészalka | Hild János park 4. | A | |
5400 | Mezőtúr | Földvári út 2. | A | |
3519 | Miskolc | Miskolctapolcai út 45. | Miskolctapolcai út melletti ingyenes parkoló Miskolctapolcán | A |
3519 | Miskolc | Trencséni u. 2. | Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Nonprofit Kft. | A |
3535 | Miskolc | Tapolcarét 12 | Tapolcarét utcai parkolóban | A |
7700 | Mohács | Színház u. 5. | Színház tér | C |
7700 | Mohács | Szepessy tér 1. | Kossuth Lajos utcai volt óvoda parkolójában | C |
2200 | Monor | Deák Ferenc utca 1. | Polgármesteri Hivatal | A |
2200 | Monor | Bocskai utca | Református Nagytemplom | A |
9200 | Mosonmagyaróvár | Szent István király utca 142. | FUTURA Interaktív Természettudományos Élményközpont melletti közterületen | A |
9200 | Mosonmagyaróvár | Bástya utca 10. | Polgármesteri Hivatal mögötti parkolóban/közterületen | A |
8800 | Nagykanizsa | Zrínyi Miklós utca 30. | KÖGÁZ parkoló | A |
8800 | Nagykanizsa | Budai Enő utca 19. | Ipari Park Buda Ernő utca | A |
4400 | Nyíregyháza | Búza tér | Búza tér nagy parkoló | A |
4400 | Nyíregyháza | Szent István út | Szent István út a Jósa András Oktatókórházzal szembeni parkoló | A |
4400 | Nyíregyháza | Szabadság tér | Szabadság tér (Krudy Ház mögötti parkoló) | A |
4400 | Nyíregyháza | Stadion köz | Stadion köz (városi Stadion hátsó parkoló) | A |
4400 | Nyíregyháza | Május 1 tér | Május 1 tér (Északi hátsó bejárata) | A |
4400 | Nyíregyháza | Hősök tere 9. | Hősök tere 9. (CIB Bank parkoló rész) | A |
4400 | Nyíregyháza | Bujtos u. 12 | Bujtos u. 12 szám melletti parkoló | A |
4400 | Nyíregyháza | Szabadság tér | Szabadság tér (Könyvtár mögötti parkoló) | A |
4431 | Nyíregyháza | Berenát u. | Sóstófürdő, Berenát u. Parkfürdő bejárata melletti parkoló | A |
4431 | Nyíregyháza | Sóstófürdő, Állatpark bejárata melletti parkoló | A | |
5900 | Orosháza | Gyopárosi út 1. | Alföld Gyöngye Hotel | A |
5900 | Orosháza | Szent István utca 97. | MOL benzinkút, Szent István utca és Szabolcs utca kereszteződése | C |
5904 | Orosháza | Fasor utca 12. | Gyopárosfürdő, Fasor utca | A |
2840 | Oroszlány | Rákóczi Ferenc út 78. | Városközpont parkoló | A |
2840 | Oroszlány | Haraszthegyi u. 1. | Sportcsarnok és uszoda parkolója | A |
3600 | Ózd | Vasvár út 60. | Nagyparkoló | A |
3600 | Ózd | Bajcsy-Zsilinszky Endre utca 1. | Olvasó-Kaszinó közötti parkoló | A |
3600 | Ózd | Bolyki főút 81. | Újváros tér bevezető út | A |
7030 | Paks | Váci Mihály utca 2. | parkoló | A |
7030 | Paks | Tulipán utca 1. | parkoló | A |
8500 | Pápa | Gr út 1. | autóbusz pályaudvar melletti parkoló | A |
8500 | Pápa | Gr út 1. | autóbusz pályaudvar melletti parkoló | A |
8500 | Pápa | Gr út 1. | autóbusz pályaudvar melletti parkoló | C |
2119 | Pécel | Szemere Pál utca | Szemere Pál utcai parkoló | A |
2119 | Pécel | Köztársaság tér | Köztársaság tér | A |
7622 | Pécs | Breuer Marcell sétány 4. | Kodály Központ | A |
7622 | Pécs | Universitas utca 2/A. | Tudásközpont | A |
7623 | Pécs | Veress Endre utca 10. | Sportcsarnok | A |
7624 | Pécs | Ifjúság útja 13. | Janus Pannonius Klinikai Tömb | A |
7624 | Pécs | Nyár utca | Nyár utca | A |
7630 | Pécs | Zsolnay Vilmos út 37. | Zsolnay-negyed | A |
7632 | Pécs | Csontváry u. | Nevelési Központ | A |
7632 | Pécs | Siklósi út 68. | Köztemető | A |
7633 | Pécs | Veress Endre utca | Uránvárosi orvosi rendelő | A |
7635 | Pécs | Ángyán János út 2. | Állatkert | A |
3100 | Salgótarján | Erzsébet tér 5. | Erzsébet tér | A |
3100 | Salgótarján | Óvoda tér | Óvoda tér | A |
3100 | Salgótarján | Klapka György tér | Klapka György utca | A |
8600 | Siófok | Darnay tér déli része | parkoló | A |
8600 | Siófok | Koch Róbert utca trafó mellett | parkoló | A |
8600 | Siófok | Krúdy sétány Mártírok u. sarok | A | |
9400 | Sopron | Állomás utca 11. | A | |
9400 | Sopron | Petőfi tér | talán a mélygarázsban | A |
5540 | Szarvas | Szabadság út 32. | Árpád szálló parkoló | C |
5540 | Szarvas | Szabadság út 32. | Árpád szálló parkoló | C |
7100 | Szekszárd | Béla király tér | Szekszárd Város Polgármesteri Hivatala előtt | A |
7100 | Szekszárd | Béri Balogh Ádám u. | Kórház bejáratánál lévő parkolóban | A |
7100 | Szekszárd | Szent István tér 18 | Babits Mihály Kulturális Központ és a Szent István tér 18. sz. alatt lévő épület közötti parkolóban |
A |
2000 | Szentendre | Vasúti villasor 7. | MOL melletti parkoló | A |
2000 | Szentendre | Bolgár utca 1. | parkoló (Duna korzó) | A |
2000 | Szentendre | Paprikabíró utca 21. | parkoló | A |
2315 | Szigethalom | Mű út 54. | ÁTI-Sziget Ipari Park előtt | A |
2315 | Szigethalom | Szabadkai utca 67. | A | |
2310 | Szigetszentmiklós | Szebeni utca 81. | Sportcsarnokkal szemben | A |
2310 | Szigetszentmiklós | Ifjúság tér 4. | Új járási központ mellett | A |
2310 | Szigetszentmiklós | Losonczi utca 2. | Tököli út és Losonci út sarkán | A |
5000 | Szolnok | Jubileum tér | parkoló | A |
5000 | Szolnok | Tiszaligeti sétány | parkoló | A |
5000 | Szolnok | Jászkürt utca 12 (?) | Szolnok Pláza parkoló | A |
5000 | Szolnok | Indóház utca 3 | RepTár Interaktív repülőmúzeum parkoló | A |
5000 | Szolnok | Szigligeti utca | parkoló (Színház előtt ?) | A |
9700 | Szombathely | Csaba utca | Fő tér – Csaba utca | A |
9700 | Szombathely | Éhen Gyula tér 6. | Vasútállomás | A |
9700 | Szombathely | Uránia udvar 4. | Fő tér – Uránia Udvar | A |
9700 | Szombathely | Kenderesi utca 1. | Csónakázó tó | A |
9700 | Szombathely | Kisfaludy Sándor utca 26. | Savaria Múzeum | A |
8300 | Tapolca | Fő tér 15. | A | |
8300 | Tapolca | Martinovics Ignác u. 23. | A | |
2890 | Tata | Alkotmány u. 12. | A | |
2890 | Tata | Fürdő utca 1-3. | A | |
2800 | Tatabánya | Turul utca | Szent Borbála Kórház mellett | A |
2800 | Tatabánya | Népház utca 5. | Jászai Mari Színház | A |
2800 | Tatabánya | Magyary Zoltán utca 1. | Kormányhivatal előtti parkoló | A |
2600 | Vác | Piac utca | Mélygarázs | A |
2600 | Vác | Széchenyi utca 33. | A | |
2600 | Vác | Kossuth utca | A | |
8100 | Várpalota | Mártírok útja 3. | Polgármesteri hivatal mögött | A |
8100 | Várpalota | Fehérvári út 17. | A | |
2200 | Vecsés | Fő út 86. | Epres parkoló, Fő út | A |
2112 | Veresegyház | Patak utca | Medveotthon parkolója | A |
2112 | Veresegyház | Fő út 43 | MOL töltőállomás mellett | C |
8900 | Zalaegerszeg | Stadion u. | C | |
8900 | Zalaegerszeg | Parkerdei u. | C | |
8900 | Zalaegerszeg | Városi Hangverseny- és Kiállítóterem környéke | A | |
8900 | Zalaegerszeg | Vágóhíd u. | A |