Nem ritkák manapság az átütő akkumulátor technológiákat szétkürtölő bejelentések, és lehet hogy ez a mostani sem sokkal több egyszerű publicitásvadászatnál. De egy valamire ezek nagyon jól rávilágítanak: a ma használt lítium-ion technológia helyzete nincs betonba öntve, bármikor jöhet egy jobb, tartósabb, olcsóbb vagy nagyobb energiasűrűségű tárolóeszköz, amivel ugrásszerűen megnő a villanyautók hatótávja és/vagy élettartama.
Most a BMW jelentette be, hogy számításaik szerint 2026 körül radikálisan továbbfejlesztett akkumulátorok jelenhetnek meg a villanyautókban, amelyekben a mostani folyékony elektrolit helyett szilárdtest elektrolitot alkalmaznak majd. Ezzel kisebb tömeg mellett 15-20%-kal nagyobb kapacitás érhető el, miközben a biztonságosabb működésnek köszönhetően egyszerűsödik az akkuk védelmi rendszere.
Hogy ez a technológia váltja-e a mostani akkumulátorokat, vagy valami más, azt természetesen nem lehet tudni. A 15-20%-os kapacitásnövekedés 10 éves távlatban nem tűnik olyan jelentősnek, amikor a Renault Zoe-ba az eredeti megjelenés után 5 évvel fizikai méretnövekedés nélkül 100%-kal nagyobb kapacitású akkumulátort tudnak építeni. Óriási fejlődés előtt állunk, ezért a villanyautózás jövőjét nem szabad a mai technológiai ismereteink alapján megítélni.