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
auto
2024. 03. 29. péntek

Néhány hete még azzal került be Dunaújváros a hírekbe, hogy a város nem fogadta el az MVM Partner által térítésmentesen felajánlott elektromos autó töltőt, most pedig ugyanennek a városnak a lapja nagyszerű hírként számolt be egy villanyautó töltő minapi átadójáról. Persze nincs semmi ellentmondás a két dologban, hiszen ha a városban már folyamatban vannak más forrásból a töltőtelepítések, akkor nem akkora gond, ha visszautasítanak egy-egy ajánlatot. A gond csak ott van, ha olyanok telepítenek töltőt, meg olyanok számolnak be róla, akiknek nem kellene.

Az új töltőállomás alkalmas valamennyi hybrid és tisztán elektromos hajtású személyautó töltésére.” – írja a fent linkelt cikk, majd tovább részletezi a dolgot: „A legújabb, Type-2 töltőkábel az Európai Autógyártók Egyesülete által szabványosított típus”. A hírben és annak ajánlójában használt képeken jól látható a leginkább otthoni használatra kitalált két fali töltő, amikre aljzat helyett fix kábelt szereltek. Ennek a végén található a Type2-es csatlakozó. Ez valóban tökéletes megoldás, ha csak európai gyártású hibrid és elektromos autókat kell róla tölteni. Európában és Magyarországon legnagyobb számban futó modellek (pl. Nissan LEAF, Opel Ampera, Citroen C-Zero/Peugeot iOn, Mitsubishi Outlander PHEV, stb.) azonban Type 1 aljzattal készültek, amelyek Type2-es csatlakozójú kábellel nem tölthetők. Így az idehaza előforduló autók kb. 2/3 részének töltésére ezek a töltők nem alkalmasak.

Ez a Mitsubishi Outlander PHEV sem tudott tölteni…

A már említett fotókon látható Nissan LEAF is valószínűleg töltés nélkül maradt, hiszen abba az autóba a Type2-es csatlakozófejet nem lehet bedugni. A szabvány biztonsági okok miatt nem engedi a két csatlakozó formátum közötti átalakítást, és az ilyen átalakítást ígérő hosszabbító kábelek megvételét sem javasoljuk, mert pont azt a védelmi rendszert csapják be, ami miatt az elektromos autó töltők biztonságosabbak egy ipari csatlakozónál.

A két töltő egyébként egyenként 22 kW teljesítményű, és mivel a Klub Hotel parkolójában található, csak a szálloda és az ott működő étterem vendégei számára elérhető. Nekik viszont ingyenes. Az indításhoz nincs szükség kártyára, a kábel csatlakoztatása után a töltés azonnal indul. Type1 csatlakozós autók ne számítsanak rá, de az európai gyártású modellek (pláne ha fel tudnak venni 11-22 kW teljesítményt) illetve Teslák számára akár jó is lehet.

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

Villanyautósok