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
auto
2024. 03. 29. péntek

1000 töltőt telepítenek 2020-ig az autópályák mentén Németországban

Megújuló forrásokból származó energia terén ugyan elég jól áll Németország, az elektromos autózás még nem terjed olyan tempóban, mint ahogy azt a kormányzati tervek szeretnék. A tisztán elektromos autók vásárlásához kínált 4000 eurós, illetve a plugin hibridek vásárlásához nyújtott 3000 eurós támogatás egyelőre nem mozgatta meg a német vásárlók fantáziáját. Bár idehaza 4-5 év múlva is jól mutatna az 50 ezres méretű villanyautó tömeg, ami a német utakon fut, az emúlt fél évben lehívott 10 ezer támogatás mellett elérhetetlennek tűnik a 2020-ig kitűzött 1 millió villanyautós cél.

A német energiaszolgáltató EnBW azonban nem szeretne, ha ujjal mutogatnának rá a sikertelenség miatt, ezért 2020-ig nem kevesebb, mint 1000 töltőt terveznek telepíteni főleg az autópályák mentén. Bár a cég nem részletezte, hogy ezek mekkora része lesz 11 vagy 22 kW-os gyorstöltő és mennyi villámtöltő, de az autópályák mentén értelemszerűen ez utóbbinak van csak igazán értelme. A cég honlapján elérhető tervek is ezt erősítik meg, hiszen a most nyárra telepített 119 töltőpontot is úgy alakították ki, hogy amint erre igény mutatkozik azok 150 kW vagy akár nagyobb teljesítménnyel is képesek legyenek az autók töltésére. Az első 150 kW-os töltőket várhatóan 2018 során üzemelik majd be.

De ahhoz, hogy megértsük, hogy mennyire sok is 1000 töltő, mindössze azt kell megnézzük, hogy mennyi munkanap áll a cég rendelkezésére a kitűzött határidőig. 2020 végéig (feltehetőleg erre gondoltak, amikor ‘by 2020’-at említettek) alig 3,5 év van hátra, ami kb. 900 munkanap. Ahhoz tehát, hogy elkészülhessen ez a villanyautózást valóban támogató impozáns hálózat, minden nap átlagosan 1,1 egy ilyen oszlopot kellene telepítsenek. Persze nyilván több csapat is dolgozik majd a telepítésen és egy-egy helyszínre egynél több töltő is kerül majd, de akkor is óriási projektről beszélhetünk.

Vajon idehaza melyik szolgáltató töri majd így magát, hogy elérhessük a szintén 2020-ra kitűzött 50 ezres villanyautószámot?

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

Villanyautósok