Az elektromos autók (és most kivételesen értsük ide a hagyományos hibrideket is) egyik legkedvesebb képessége, hogy lassításnál a mozgási energiából nem hőt, hanem újra felhasználható elektromos energiát állítanak elő. Így a piros lámpa előtti lassításnál elveszett energia egy jelentős részét (természetesen nem az egészet, hiszen az fizikai képtelenség lenne) fel tudjuk használni a gyorsításhoz. Lényegében ebből adódik a legegyszerűbb hibrid autók fogyasztáscsökkenése is, hiszen a lassításkor generátorként működő motorral termelt energiát használva tudja újra mozgásba lendíteni az autót.
Az elektromos autókban ez a regeneratív fékezés különböző erősségűre van behangolva, de olyan autó is akad, amiben az autós a saját ízléséhez igazodóan tudja beállítani a motorfék erejét. Ahol erős a motorfék, ott a gyorsító pedál felengedésekor az autó komoly lassulásba kezd, így a vészfékezést és a komplett megállást leszámítva az autó sebessége egy pedállal is kontrollálható. A hagyományos autók után ez elsőre furcsa, de gyorsan megszokható és megszerethető. Amely autóknál ez a motorfék gyenge, ott a regeneratív fékezés erejét a fékpedál lenyomásával lehet szabályozni.
A Nissan LEAF-ekben a lassító hatást felszereltségtől függően két- vagy háromféle erősségre lehet beállítani. Normál módban (D) a motorfék minimális, a regeneratív fékezés a fékpedál enyhe lenyomásakor aktiválódik. Eco módban már jelentős lassulás érezhető, ha felemeljük a lábunkat a pedálról. A magasabb felszereltségű modellekben elérhető B mód az Eco móddal kombinált D módnál is egy kicsivel nagyobb mértékű regeneratív fékezést aktivál. Ezek közös jellemzője azonban, hogy az autót egyik sem állítja meg teljesen, szükség van a fékpedál aktív használatára.
A Nissan LEAF hamarosan érkező következő verziójában bemutatkozó e-Pedal funkció azonban valós egy pedálos vezetési élményt ígér. A kapcsolóval külön aktiválható funkció segítségével az autó a gyorsító pedál fokozatos felengedésével lassítható, és akár teljesen meg is állítható. Tejes megállásnál a funkció akár lejtőn vagy emelkedőn is megfogja az autót, meggátolva az előre vagy hátragurulást. A Nissan közleménye szerint az autós az vezetés 90%-át meg tudja oldani pusztán az e-Pedal használatával, ami kényelmesebbé és élvezetesebbé teheti a városi forgalomban való közlekedést.
Az új Nissan LEAF leleplezésére 2017. szeptember 6-án kerül sor Tokióban, és a várakozások szerint akár már idén megkezdődhet a forgalmazása.