PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

A villanyautók ellen sok ember sokféle mondvacsinált indokkal próbál küzdeni, aminek igazából az okát is nehéz megérteni. Az egyik ilyen, aminek akár persze alapja is lehet az az akku degradációja. Idővel, illetve a töltésszám növekedéssel a ma használatos lítium-ion akkumulátorok veszítenek a kapacitásukból, és előbb utóbb cserére szorulnak. Az egyetlen kérdés az, hogy milyen a romlás üteme, és mikor jut el az akku arra a szintre, hogy már egyáltalán nem használható.

 

A Teslákról közismert, hogy jól bánnak az akkumulátorral, illetve hogy a bennük felhasznált cellák nem csak nagy energiasűrűségűek, de tartósak is. Ahogy az autók öregszenek, úgy jelennek meg a neten az érdekesebbnél érdekesebb tapasztalatok. A legújabbat egy Los Angeles-i „taxis” cég, a Tesloop osztotta meg a nagyközönséggel. A vállalkozás kizárólag Teslák felhasználásával kínál személyszállítást elsősorban Los Angeles és a közel 500 km-re lévő Las Vegas között.

A cég most azért került be a hírekbe, mert az egyik Tesla Model S-ük átlépte a 300 ezer mérföldes, vagyis 482 ezer km-es futásteljesítményt. A két éves autó időszakos szervizeire eddig 6900 dollárt (1,77 millió forint) költöttek, illetve egy vízátfolyáson való áthajtáskor megsérült fényszórók cseréje emésztett még fel 3500 dollárt (900 ezer forint). Az összes többi javítást a Tesla garanciában vállalta (sajnos nem részletezték, hogy mihez kellett hozzányúlni), ehhez az autó két év alatt 12 napot töltött összesen szervizben. Az üzemeltető cég számításai szerint ennyi km-en egy hagyományos meghajtású, hasonló kategóriájú autó esetén az üzemanyag és a szervizek 70-86 ezer dollárt (18-22 millió forint) emésztettek volna fel.

Tesloop kizárólag a Tesla Supercharger állomásait használja az autók töltésére, így az üzemanyag teljesen ingyenes (illetve az autó árába volt beépítve). A Supercharger hálózatnak és a jól terhelhető elektromos meghajtásnak köszönhetően az autókkal akár havi 17 ezer mérföldet, vagyis valamivel több, mint 27 ezer km-t is meg tudnak tenni.

A slussz poén az egészben, hogy a Tesla által vállalt 8 éves, km korlátozás nélküli garanciának köszönhetően az autót ebben az ütemben használva a javítások további 900 ezer mérföldre a Teslát terhelik. Így amikor a garancia lejár, az autóban már közel 2,5 millió km is lehet.

Villanyautósok