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
auto
2024. 04. 20. szombat

A két nagy olasz gyártó sem tervez elektromos autókat gyártani a közeljövőben

elektromos autó
2017. 10. 13 - Molnár Balázs L. -

Napról-napra egyre több nagy autógyártó dobja piacra a saját elektromos autóit, azonban a két legnagyobb olasz sportautó gyártó márka úgy véli, hogy ebben a szegmensben nincs helye egyelőre az elektromos meghajtásnak. Frankfurtban mindkét cég leleplezte a saját új hibrid meghajtású autóját, azonban ahogy Michael Leiters, a Ferrari technológiai igazgatója elmondta, elképzelni se tud egy teljesen elektromos meghajtású Ferrari sportautót, figyelembe véve a jelenlegi technológiai korlátokat.

A Ferrari bemutatta az új belépő szintű modelljét , a Portofinot, a Frankfurt Auto Show-n.

„Több időre, több innovációra van szükség ahhoz, hogy ugyanazt a teljesítményt érjük el, és ami még nagyobb kihívást jelent, ugyanazt a vezetői élményt kapjuk, mint ma” – mondta Leiters a riportereknek. „Gondoljunk csak a hangra és az olyan dolgokra, amelyek nélkülözhetetlenek számunkra. Az első lépés nekünk a hibridizáció.”

A Lamborghini Aventador S Roadster is kint volt Frankfurtban.

Hasonló véleményen volt Stefano Domenicali is, a Lamborghini vezérigazgatója, aki azt mondta, jelenleg a hibrid megoldásokba fektetik az erőforrásokat, illetve a 10 és a 12 hengeres szívómotorokból szeretnék kipréselni a maximális teljesítményt. „Nem látom az elektromos meghajtás jelenlegi fejlesztésének jelentőségét, azonban a hibridizáció elfog jönni, a következő 5 évben biztosan.” Ennek ellenére a Lamborghini az év első felében rekord számú eladást generált, hamarosan pedig hivatalosan is elkezdik árulni a saját városi terepjárókat, az Urus-t. Ezzel pedig olyan új piacokra léphet be a Lamborghini, mint Oroszország vagy India. Az autó ára 200.000 eurót kóstál, így meglepő döntés, hogy ezekben a piacokban bíznak.

Forrás: Autonews

Molnár Balázs L.