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
auto
2024. 04. 20. szombat

Tovább küzd a Tesla Michigan meghódításáért

elektromos autó

Michigan az Amerikai Egyesült Államok legnépesebbike azon államok közül, melyekben még nincs Tesla bolt vagy szolgáltatóközpont. Ennek oka abban keresendő, hogy itt van a három legnagyobb amerikai autógyártó vállalat, a General Motors, a Ford, és a Fiat Chrysler otthona, melyek Elon Musk szerint erősen küzdenek az elektromos autózás előretörése ellen Michiganben, és éppen ezért az ő lobbijuk következtében lépett életbe 2014-ben az a törvény, mely megtiltja a gyártóknak az autók közvetlen értékesítését, így a Tesla nem juthat hozzá a szükséges kereskedelmi engedélyhez, és nem tud kocsikat eladni az államban.

A Tesla vezérigazgatója az évek óta tartó vita és pereskedés után is tovább keresi a kiskapukat Michigan piacának meghódítására: korábban egy kisebb méretű bemutatótermet nyitott egy michigani Nordstrom bevásárlóközpontban, ahol ugyan tesztvezetésre volt lehetőség egy alkalmazott társaságában, de direkt vásárlásra nem. Most pedig egy sokkal nagyobb galériát avatott fel Detroit, az amerikai autógyártás fellegvárának szívében.

Az új galéria annyiban különbözik egy valódi autókereskedéstől, hogy az alkalmazottaknak tilos az árakról vagy kiszállításról beszélniük, de minden más kérdésben felvilágosíthatják az érdeklődőket az autókkal vagy a gyártóval kapcsolatban. Így direkt eladás nem történik, de mégis közelebb kerülnek az elektromos kocsik a michigani lakossághoz. A probléma viszont ezzel nincs megoldva, a Tesla továbbra is küzd a jogaiért, hogy kereskedhessen Michiganban, így tehát a pereskedés a gyártó, az állam, és a lobbisták között még közel sem ért véget.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.