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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Ha a BMW, Daimler, Ford, és a Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi és Porsche múlt heti bejelentését örömmel fogadtuk, miszerint 2020 végéig 400 darab töltőállomást telepítenek Európában, akkor az E.ON válaszától le fog esni az állunk. Európa egyik vezető áramszolgáltatója ugyanis 10 000 darab töltőpontot ígért az évtized végére, mely, ha állomásonként 6 töltőponttal számolunk, akkor is 1666 új állomást jelent a kontinensen. Ezzel az E.ON nem csupán az IONITY projekt célkitűzéseit tette nevetségessé, de a Tesla Supercharger hálózatának is egy komoly vetélytársat biztosított.

Az új projekt teljesítményben sem marad el az autógyártók közös töltőhálózatától. Habár az E.ON töltői alapvetően 150 kW-osak lesznek, mindegyikük modulárisan felfejleszthető 350 kW-ra, amennyit az IONITY töltők is kínálnak, s így 20-30 perc alatt 400 kilométer megtételére elegendő töltöttségi szint érhető el.

Az áramszolgáltató jelenleg az egyik vezető szereplő az európai töltőtelepítésben. 6000 töltőpontja közül 2000 darab Dániában található, így ez az ország rendelkezik a legkiterjedtebb E.ON töltőhálózattal. Emellett az Egyesült Királyságban található Nottingham elektromos buszközlekedését is ők működtetik mintegy 60 töltőponttal. Németországban a Tank&Rast vállalattal közösen helyeznek el villámtöltőket az autópálya mentén, hogy a villanyautósok a Flensburg és München közötti 950 kilométeres utat gond nélkül megtehessék.

Egyelőre még nincs olyan autó, mely a 350 kW-os teljesítményt fel tudná venni, de az üzemeltetők előre terveznek: mire piacra kerül az első ilyen gépkocsi, addigra az IONITY, E.ON, és remélhetőleg sok másik szupertöltő-hálózat is működésre készen fogja várni. A hír magyarországi vonatkozásairól kérdeztük az E.ON hazai irodáját, de nem reagáltak a megkeresésünkre.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.