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
auto
2024. 04. 23. kedd

Jövőre jön az eVito, utána pedig a többi elektromos Mercedes-Benz furgon

elektromos autó

Hétfő óta előrendelhető a Mercedes-Benz elektromos furgonja, az eVito, mely a német Daimler gyártó legújabb lépése a kereskedelmi haszongépjármű-kínálatának bővítése, és egyben a zéró kibocsátású áruszállítás felé. Az autó energiatárolását egy 41,4 kWh-s akkumulátor biztosítja, mellyel normális időjárási körülmények között 150 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Extrém időjárás esetén és csomagokkal teljesen megtömve (1073 kg, 6,6 m3) pedig 100 kilométerenként szükséges újratölteni, melyhez nagyjából 6 óra szükséges, ha 100%-os szinten akarjuk tudni az aksit. Az eVito furgonban egy 84 kW-os villanymotor kapott helyet, s a 113 lóerő és 300 Nm nyomaték 120 km/h-s maximális sebességet enged a járműnek, de az akku legjobb kihasználása érdekében 80 km/h alatt érdemes maradni.

A legelső elektromos furgon 2018 második felében fog piacra kerülni, 39 990 eurós (12,6 millió forintos) alapáron Németországban. A Daimler tervei azonban nem merülnek ki ennyiben, valamennyi Mercedes-Benz furgon kapni fog egy elektromos változatot. Így 2019-ben az eSprinterre számíthatunk, valamikor utána pedig érkezik az eCitan. A gyártó elképzelése szerint 2020-ra 1500 elektromos Vito és Sprinter fogja járni az utakat, és nem meglepő módon csomagszállítási feladatokat fognak ellátni, elsősorban városi környezetben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.