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
auto
2024. 04. 24. szerda

Hasonlóan a teljesen elektromos i3-asához, a BMW az i8-as konnektoros hibrid autóján is végzett némi átalakítást, s ezzel együtt egy roadster változatot is bemutatott a gyártó, melyhez már korábban kedvcsináló videókat is kaptunk. Mindkét sportkocsi a Los Angeles Auto Show rivaldafényében debütált, így most eljött az idő, hogy alaposabban szemügyre vehessük a BMW munkájának gyümölcsét.

Ami az i8-as sportkupét illeti, a legjelentősebb módosítást a hajtáslánc kapta, ugyanis a korábbi 7 kWh-s akkucsomag helyére egy 11,6 kWh-s került, valamint az első kerekeket hajtó motor is bezsákmányolt plusz 12 lóerőt, elérve ezzel a 105 kW/143 lóerős teljesítményt. Az új akkumulátornak köszönhetően az elektromos hatótáv 53 kilométerre nőtt az eddigi 37-ről (NEDC), azonban sajnos annak ellenére, hogy az autó a német gyártó i-divíziójában foglal helyet, a meghajtásban továbbra is a hátsó kerekekért felelős belső égésű turbómotor kapja a fontosabb szerepet.

Sajnos az i8 Roadster is pont annyira nevezhető elektromos autónak, mint az új i8 Coupé, hiszen mindketten ugyanazt a hajtásláncot kapták, azonban a teljesítményt illetően adódik egy hajszálnyi különbség a két autó között a formájukból adódóan. Ez megfigyelhető a gyorsulási adataikban, ugyanis míg a Roadster 4,6 másodperc alatt ér fel 100-ra, addig a kupé változatnak csupán 4,4 másodpercre van szüksége. A végsebességük ugyanúgy 250 km/h.

Az i8 megjelenése nem sokat változott az eddigihez képest, sokkal érdekesebb inkább a roadster változatot bemutatni. Az autóra ugyanis a várakozásokhoz híven vászontetőt szerelt a BMW, mely elektromos vezérléssel, hang nélkül nyílik és záródik. 15 másodperc szükséges, hogy tetőt varázsoljunk a fejünk felé, amit egészen 50 km/h-s sebességig megtehetünk. A tető egyébként hajtott Z-alakban tárolódik az autó hátuljában, és a gyártó elmondása szerint mellette még 100 liternyi üres helyre pakolhatjuk a cuccainkat. Állítólag a felhasznált szénszálas technológiáján is fejlesztett a BMW, melyek már e két új modellt is gazdagítják.

Az új kupé 2018 januárjában már elérhető lesz az Egyesült Királyságban 112 730 fontos áron (39,7 millió forint), míg a Roadster ennél 12 000 fonttal drágább, átszámítva közel 44 millió forint lesz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.