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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Tesla az USA leginnovatívabb vállalata

elektromos autó

A BrandZ a világ legnagyobb, márkaértékeket összegyűjtő adatbázisa, mely 45 ország közel 100 000 márkájáról tárol adatokat, melyek alapján minden évben rangsorokat állít fel különböző szempontok szerint. Idén az Egyesült Államok Top 10 Leginnovatívabb Vállalatainak listáján a Tesla került legfelülre a 143 pontjával, mely 8-cal több, mint a második helyezett Disney-é, és 10-zel, mint az Apple vállalaté.

Forrás: Teslarati

A pontozók magyarázata szerint a Tesla „egész egyszerűen jelentőségteljes, és más”. Nem csupán a környezetet nem szennyező gépkocsikra vágyó vásárlók szükségleteit elégíti ki, hanem egy teljesen új, közvetlenül a fogyasztókhoz szóló értékesítési modellt is létrehozott. Az autóit különböző vezetési módokkal szereli fel, a szoftverüket pedig frissíteni tudja, csakúgy, mint ahogy az operációs rendszert szokás a mobiltelefonokon. A beszámoló szerint továbbá a Tesla egy olyan lelkes rajongói bázist tudhat magáénak, ami segíti őt a növekedésben. Ezzel nem tévedtek nagyot a rangsor készítői, belegondolva, hogy hány hírrel, videóval, blogbejegyzéssel találkozunk minden nap, melyek a gyártó rajongóitól származnak.

A tavalyi évben a Tesla a BrandZ Top 10 Legértékesebb Autómárkák listáján a 10. helyen szerepelt, ám mostanra sikerült felkapaszkodnia a 8. helyre. Mindezt egy 32 %-os értéknöveléssel tette, aminek oka abban rejlik, hogy egy stílusos luxusmárkává nőtte ki magát, amely teljesítményben a hagyományos autókkal egyenértékű kocsikat kínál, csak káros anyag kibocsátás nélkül. Ezt talán túl diplomatikusan fogalmazták meg a pontozók, ugyanis a Tesla az új Roadsterrel messze túlszárnyalja a benzines autók teljesítményét is.

Forrás: Teslarati

Emellett a Tesla jövőjéről is esik pár szó a márkák értékének elemzésében, miszerint bár a gyártó eddig főleg a luxusautók szegmensét veszélyeztette, a Model 3-assal és megfizethető árával egy tömegek által elérhető autót visz a piacra, és ez a kiemelkedő energiahatékonysággal, csúcstechnológiával, és alacsony környezeti lábnyommal karöltve rengeteg új rajongót fog szerezni Elon Musk vállalatának.

Tesla Model 3

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.