A Jaguar legelső elektromos modellje, a tavalyi Los Angeles-i Autószalonon debütáló I-Pace immáron átesett minden előzetes megpróbáltatáson, így hamarosan hivatalosan is megkezdődhet az autó gyártása. A tesztelés utolsó fázisához, a tesztvezetéshez a gyártó több mint 200 prototípust készített, melyek összesen másfél millió mérföldet (2,4 millió km-t) tettek meg hogy bizonyítsák, valóban kielégítik a hosszú távolságok megtételének igényét egyetlen töltéssel, és felkerülhetnek a gyártósorra, hogy aztán majd jövő nyáron eljuthassanak a vásárlókhoz. A Jaguar egyik vezető munkatársa így foglalta össze a tesztelés eredményeit: „Másfél millió tesztmérföld után az I-Pace gyártásra készen áll, és bizonyította, hogy képes egyetlen töltéssel nagy távolságot megtenni. A Jaguár első akkumulátoros villanyautójának a feltöltése is gyors lesz; a célunk, hogy 0%-ról a 80%-os töltöttségi szintet egy rövid pihenő alatt elérhessük.” A brit gyártó állítása szerint a weboldalán már több ezren jelezték, hogy érdeklődnek az autó iránt, akik közül néhányan kiválasztásra is kerültek, hogy a Jaguar mérnökei mellé beülve részt vehessenek a tesztvezetésen, és megbizonyosodhassanak róla, hogy az I-Pace bizony remek vétel lesz. Az alábbi videón az egyik ilyen próba látható, ahol egy, a kocsi tényleges hatótávja miatt aggódó kaliforniai hölgy kapott lehetőséget a villanyautó kipróbálására. A próbavezetés 322 kilométeres hosszát gond nélkül teljesítette a Jaguar újratöltés nélkül. Aki esetleg eddig nem hallott volna az autóról, annak egy gyors összefoglaló: a gyártási változat nagy valószínűséggel már nem fog elszenvedni semmilyen változtatást az idei Los Angeles-i Autószalonon kiállított koncepcióhoz képest, úgyhogy a 4,7 méter hosszú, 5 üléses SUV megjelenésében szinte már biztosak lehetünk. A kocsiban két villanymotor kap majd helyet, melyek állítólag a saját méretkategóriájukban a legnagyobb teljesítménysűrűségű motorok, melyek jelenleg a piacon megtalálhatók. Nagyjából 4 másodperc alatt ér fel 100 km/h-ra, és egy 90 kWh-s akkumulátor biztosítja az energiát, mely mint láthattuk, legalább 320 kilométeres hatótávot képes nyújtani. Az áráról annyi információnk van, hogy várhatóan 10-15%-kal kerül többe, mint az F-Pace, azaz egy közel 21 millió forintos kiadással számolhatunk, ha szeretnénk hozzájutni az autóhoz. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!