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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Porsche rajongók idegei lassan végképp csődöt mondanak a 911 konnektoros változata körüli huzavona következtében, ugyanis a klasszikus modell átalakításának gondolata már tavasszal felmerült, és bár akkor úgy tűnt, hogy nem lesz belőle semmi, többször újra előjött az ötlet, és most ismét a megvalósítás kapujában állunk, továbbra is megkérdőjelezhetetlen megerősítés nélkül.

A tavaszi hónapok elutasító döntésének hátterében az az indoklás állt, hogy a nehéz akkumulátorok elfogadhatatlan mértékben rontanák a kocsi teljesítményét és vezetési élményét, ami egy olyan sportautó esetében, mint a 911, megengedhetetlen. Azóta viszont a Porsche leghíresebb modellje elindult egy frissítési folyamaton, és az átalakított változat, mely 2019-ben kerül piacra, már képes lesz az akkumulátorok befogadására. A tervezett 47 Ah-s akkurendszer nagyjából 70 kilométerig engedné a plug-in hibrid változatot tisztán elektromos meghajtással működni, és amennyiben a vezetőség is rábólint az autóra, úgy várhatóan 2023 környékén érkezne. Merthogy hivatalos jóváhagyást még nem kapott a kezdeményezés, de Oliver Blume, Porsche CEO szerint több mint valószínű a projekt sikere. Továbbá hozzátette, hogy a 911 számára nagyon fontos, hogy legyen konnektoros változata, s ehhez a következő generációs akkumulátorok remek lehetőségeket biztosítanak.

Porsche 911 Turbo S

Azt sajnos nem fejtette ki a vezérigazgató, hogy miért olyan fontos, hogy a nagy sikerű, 1963 óta gyártott modellszériának legújabb tagját elkészítsék konnektoros hibridként is, főleg 2023-ban, amikor a benzines meghajtás minden bizonnyal erősen lecsengőben lesz. Újabban nagy divat lett ikonikus autómodellek elektromossá tétele, de sajnos az elektromosítás sokszor csak a hibrid meghajtásig jut el, mint például a Jeep Wrangler, vagy a Subaru Impreza WRX STI tervei esetében.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.