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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ahhoz képest, hogy 2016-os genfi debütálásakor egy szó sem esett a Citroën luxusmárkájának, a DS E-Tense koncepciójának sorozatgyártásáról, a gyártó mégis lelkesen mutogatja videóiban, melyeket Európa-szerte forgat. A tisztán elektromos sportkocsi feltűnt már Párizs utcáin, Monacoban (első videó), legújabb reklámjában pedig a londoni Westfield London bevásárlóközponton hajtott keresztül (második videó).

A helyszín választása nem véletlen, ugyanis itt található a DS Urban Store, a gyártó legelső, bevásárlóközpontban elhelyezett kereskedése. Emellett a kisfilm további három másik jelentős DS motívumot is felsorakoztat a kisfilmben: az E-Tense tanulmányautót, a DS 7 Crossback hibrid meghajtású SUV-t a videó végén, valamint Sam Bird Formula E pilótát, aki a DS Virgin Racing csapat tagja.

Bár a reklám forgatása zárás után történt, még így is külön engedélyre volt szüksége az autógyártónak, hogy a versenypilóta az éjszaka közepén egy nem mindennapi túrát tehessen a bevásárlóközpont közepén egy 400 lóerős sportkocsival. Ez volt egyébként a legelső eset, hogy a Westfield London épületén keresztülautóztak.

A DS E-Tense tanulmányautó 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, és 250 km/h a végsebessége. A gyártó szerint mintegy 310 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel. Az, hogy valaha gyártásba fog-e kerülni még kérdéses. A gyakori, közterületeken való mutogatásnak lehet az az oka, hogy a DS kíváncsi az emberek reakciójára, mielőtt eldöntené, érdemes-e piacra dobni az autót. 2016 tavaszán azonban hallhattunk egy célzást a PSA Group igazgatójától arra, hogy 2021-re eljuthat a gyártásig az autó, idén januárban pedig a DS levédette az E-Tense típusjelzést.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.