A Volkswagen még mindig a dízelbotrány következményeit nyögi, és a kompenzáció jegyében az autógyártó megegyezett az Egyesült Államok szövetségi kormányával, hogy 2 milliárd dollárt költ az elektromos töltőhálózat kiépítésére szerte az országban, melyet az Electrify America leányvállalaton keresztül hajt végre. A hét elején a szervezet közzétette honlapján a projekt tervezetét, miszerint összesen 2800 darab Level 2-es töltőállomást telepít az Egyesült Államokban 2019 júniusáig.
A töltőtelepítések a következő 17 amerikai nagyvárost fogják érinteni: Fresno, Los Angeles, Sacramento, San Diego, San Francisco, San José, Boston, Chicago, Denver, Houston, Miami, New York City, Philadelphia, Portland, Raleigh, Seattle és Washington DC. Az Electrify America korábbi infrastruktúra-fejlesztési terveivel ellentétben, amik 150 és 350 kW-os villámtöltő-állomások építését célozza meg, most a vállalat az otthoni és a munkahelyi töltésre fókuszál. A 2800 új állomás körülbelül 75%-a a munkahelyeknél lesz elhelyezve, ahol a jármű a második legtöbb időt tölti parkolva, a maradék pedig lakótelepek, társasházak mellé kerül. Ezek a váltóárammal működő töltők kisebb teljesítménnyel rendelkeznek, és sokkal lassabban töltik fel az autót, mint az autópályák menti villámtöltők: nagyjából 8 óra szükséges a maximális töltöttséghez, azaz pont annyi, amennyit egy éjszaka, vagy egy műszak során amúgy is használaton kívül áll a villanyautó.
Mark McNabb, az Electrify America vezérigazgatója így nyilatkozott a projektről:
„Az elektromos járművek tömeges elterjedésének legnagyobb akadálya a töltőkhöz való hozzáférés. Villanyautó töltők telepítése azokra a helyekre, ahol az emberek dolgoznak és élnek, segít megmutatni nekik, hogy elektromos autó is lehet az elsődleges járművük, hiszen a töltés kényelmesen és megbízhatóan áll rendelkezésre ott, ahol az idejüket eltöltik.”