Gondolom sokan tapasztalták már, hogy böngészgetés közben egyre több személyre szóló reklám lepi el az oldalakat. Ez leginkább a fejlett hirdetéskezelő szolgáltatásoknak köszönhető. De manapság egyre több autó rendelkezik digitális kijelzőkkel vagy csak azzal, főleg a hibrid és elektromos autók, amelyek beltere mindig kicsit a „jövőt idézik”. Jaguar i-Pace beltér Ezt szeretnék kihasználni a hirdetők és az elképzelés nem más mint, hogy ezeken a kijelzőkön is reklámok jelenjenek meg. Az ötletet a Telenav kezdte el kidolgozni, és több autógyártóval is együttműködnek infotainment rendszerekkel kapcsolatban. A lehetőség és a technológia adott, mivel egyre több autóban van aktív internet kapcsolat, melynek segítségével mindig online lehet járművünk. A cég által megálmodott szolgáltatás működése egyszerű lenne: folyamatosan figyeli az autó helyzetét és az adott helyhez kapcsolódó hirdetésekkel bombázza a vezetőt esetleg az utasokat. Bár valószínűleg sokan nem örülnének, hogy már a kocsiban sem tudnak szabadulni a hirdetésektől, de a szolgáltatásnak lehetnének pozitívumai is, így például egy áruház felé tartva a rendszer jelezheti az akciós termékeket és elérhető kuponokat. Azt persze hozzá kell tenni, hogy ez egy veszélyesebb hely a hirdetésre mivel itt közben egy nagyon fontos dologra, a vezetésre is kell figyelni. Bár a gyártó ígérete szerint ezek a reklámok csak az autó indításakor jelennének meg, illetve amikor áll az autó (ehhez hasonló szolgáltatás már a Waze-ban is van), ha elindulunk, vagy valamit éppen vezérlünk a kijelzőn (zene, telefonhívás) akkor eltűnnek ezek a hirdetések. Továbbá azt is ígéri a gyártó, hogy nem lesznek zavaróak és különböző hanghatással sem járnak. Ez a fajta figyelem elterelés azonban csak átmeneti, mivel ha megjelennek a magasabb fokú önvezetésre képes autók, akkor ezzel sem lesz gond. Misi Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!