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
auto
2024. 04. 20. szombat

Mostanság valahányszor a kamerák elé kerül valamelyik Volkswagen munkatárs, mindig történik egy nagy bejelentés a gyártó elektromos mobilitási stratégiája kapcsán. Ezzel nem is lenne probléma, ha a gyakorlatban is látnánk valami következményét az ígéreteknek, de valamiért a rengeteg látszólagos pénz-és energia-befektetés ellenére sem lett még villanyautó nagyhatalom a Volkswagen. Most egy újabb lépéssel kíván javítani az elektromos közlekedésre való átállás taktikáján a gyártó, mégpedig egy új részleg alapításával az elektromos járművek számára.

Volkswagen I.D. MEB padlólemezzel

Február 1-jétől Thomas Ulbrich, a korábbi gyártási és logisztikai vezető kerül az új divízió élére, ahol a hatékony és problémamentes elektromos meghajtásra való átmenet felügyelete lesz a feladata. Az új e-mobilitási részleg alá tartozik továbbá a VW MEB padlólemezének fejlesztése, melyek a gyártó 2020 után megjelenő elektromos autóinak, mint például az I.D. Crozz crossovernek fogja az alapját adni. Ulbrich lesz a felelős azért is, hogy a VW által bemutatott koncepciók elérjék a gyártásba kerülő formájukat, valamint minden bizonnyal az IONITY projekt, azaz az öt nagy autógyártó által koordinált európai gyorstöltő hálózat kiépítése is az új részleg működéséhez kapcsolódik majd.

Ha a Volkswagen ebben a tempóban halad az új bejelentésekkel, és valóban belecsap az e-mobilitás fejlesztésébe, akkor az új divízió igazgatójának lesz dolga rendesen. Jelenleg három Volkswagen villanyautóra várunk, melyek a következő években, leghamarabb 2019-től, de a valóságban inkább 2020-tól fognak a piacra gurulni: az I.D., I.D. Crozz, és az I.D. Buzz. Emellett márciustól az e-Golf gyártása is megduplázott kapacitással történik az európai villanyautó igények kielégítése céljából, ugyanis Norvégiában továbbra is ez a legnépszerűbb modell.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.