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
auto
2024. 04. 19. péntek

Itt az ideje hozzászokni, hogy most már minden nagyobb rendezvényen, autókiállításon fogunk találkozni egy számunkra sokszor ismeretlen, kínai autógyártó elektromos SUV modelljével. Bár a világ legnagyobb autópiacán még mindig hiány van ebben a szegmensben, ami magyarázza a drágább importautók sikerét, ezek a modellek nem csupán a kínai vásárlók garázsába szeretnének bejutni, de az amerikai, esetenként az európai piacra is igyekeznek betörni. Egy héttel ezelőtt a CES 2018 elektronikai szakkiállításon hullott le a lepel egy csúcstechnológiás szabadidő-autóról a Byton márkajelzése alatt, előtte pedig a NIO mutatott be egy kocsit, mely rendkívül alacsony árát tekintve komoly ellenfele lehet a Tesla Model X-nek Kínában. A jelenleg zajló detroiti NAIAS (North American International Auto Show) autószalonon sem történt másképp, ezúttal a GAC állt elő egy igencsak formás crossoverrel, ami egy kicsit meglepő, ugyanis a detroiti kiállításon elsősorban a hagyományos meghajtású járművek vannak főszerepben, így például gigantikus méretű benzinzabáló pickupokkal biztosan gyakrabban találkozni itt, mint elektromos kocsival.

Forrás: Engadget

A GAC (Guangzhou Automotive Company) az Enverge nevet adta a Nissan Qashqai méretű SUV-jának, mellyel az Egyesült Államokban szeretne sikert elérni. A formatervezés azon elképzelés alapján történt, hogy a villanyautó majd az ország fiatal lakosságának körében lesz kiemelkedően népszerű, így várható, hogy a koncepció gyártási változata sem fog hatalmas átalakításokat elszenvedni.

Forrás: TheVerge

Ami a meghajtást illeti, az Enverge 235 lóerő és 410 Nm nyomaték leadására képes mind a négy kerék meghajtásával, s így 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a maximálisan elérhető sebessége pedig 160 km/h. Az autó egy 71 kWh-s, vezeték nélkül is tölthető akkumulátort kapott, amivel a gyártó szerint közel 600 kilométert is meg tud tenni egyetlen töltéssel.

Forrás: TheVerge

A kétajtós, négyszemélyes Enverge is bővelkedik a szokatlan megoldásokban és a modern technológiában. Az autó elején leszerelhető ködlámpák találhatók, az ajtók a sportkocsikra emlékeztetve felfelé nyílnak, a beltér pedig azt az érzetet hivatott visszaadni, mintha egy űrkapszulában lebegnénk az űrben. Az autóból természetesen nem hiányozhat a hangvezérelt indítás és a virtuális valóság sem, és persze kijelzőkből sem szenvedünk hiányt.

Forrás: TheVerge

A futurisztikus megjelenésű Enverge 2019-ben már elérhetővé válik az Egyesült Államokban, és a GAC szerint az sincs kizárva, hogy később más piacokon is megjelenik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.