Izgalmasan indulhat a következő évtized a fényűző elektromos sportautók szerelmeseinek, hiszen az új Tesla Roadster bemutatója után egyre több autógyártó jelenti be, hogy belevág egy villanymotoros sportkocsi építésébe. Elon Musk ugyan borzasztóan magasra tette a lécet, a lehetséges vetélytársak sokan vannak: a Porsche Mission-E modellje, a Fisker EMotion, a Lamborghini Terzo Millennio mind olyan villanyautók, melyek a Tesla legújabb csodaautójával kívánnak versenybe szállni, és akkor még nem volt szó a Dyson, vagy a Ferrari terveiről. Ha valakinek a James Bond filmek hatására az Aston Martin lenne a kedvenc luxusautó márkája, az is feszülten figyelheti majd a 2020 után kiéleződő vetélkedést a gyorsabbnál gyorsabb, és szebbnél szebb járgányok között, ugyanis a brit gyártó is fontolgat egy új autót kifejezetten a Tesla Roadster ellen, tisztán elektromos meghajtással. Az AutoExpress elképzelése a Tesla-rivális Aston Martin roadsterről, Forrás: AutoExpress Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója nemrég az AutoExpressnek adott interjújában beszélt arról, hogy tervben van egy pehelykönnyű sportkocsi elkészítése, mely teljesítményben maga alá taszítaná a jelenleg a legjobban gyorsuló autóként emlegetett Tesla Roadster 2-t. Az autó, amennyiben valóban elindul a megvalósulás felé, a Vantage típusnál kisebb, de gyorsabb, és drágább is lesz. Az igazgató szerint az elektromos autózás három fő komponense az akkumulátor kémiáján kívül – a súly, az aerodinamika, és a gördülési ellenállás -, mind olyan faktorok, melyhez egy sportautókat építő vállalat – így például az Aston Martin is – sokkal jobban ért, mint más gyártók. „Ez előnyhöz juttat minket az olyan márkákkal szemben, akik csak nagyokat állítanak, mint például a Tesla a könnyű Roadsterével. Azt hiszem mi viszonylag könnyen meg tudnánk azt valósítani.” Az AutoExpress elképzelése a Tesla-rivális Aston Martin roadsterről, Forrás: AutoExpress A tisztán elektromos Aston Martin roadster vélhetően ugyanarra az alumínium padlólemezre épülne, mint amit a DB11 vagy a Vantage esetében is használt a gyártó, hiszen ez az elektromos hajtáslánc elszállásolását is lehetővé teszi, és így a költségek is alacsonyabbak lennének, mint egy új platform bevonásával. Andy Palmer azt is előrevetítette, hogy a jövőben érkező elektromos modellek különböző teljesítményű akkumulátorokkal is kaphatóak lesznek, hogy a vásárló eldönthesse, mekkora hatótávra van tényleg szüksége. „A mi vásárlóink esetében a különbséget nem feltétlenül az ár jelenti, hanem inkább a súly, amennyit hajlandóak magukkal cipelni.” Aston Martin Vantage 2018 A brit luxusautó-gyártó Tesla-rivális modellje a következő évtized elején érkezhet, ha tényleg a gyártás mellett dönt az Aston Martin. Ebben pedig joggal bízhatunk, ugyanis nem ez az első eset, hogy Andy Palmer szerint az ő autói többet tudnak nyújtani, mint Elon Musk járművei. Az Aston Martin legelső elektromos autója, a RapidE jövőre kerülhet piacra, és a vezérigazgató szerint nem érdemes a Tesla Model S riválisaként emlegetni, annál ugyanis egy sokkal magasabb luxuskategóriában helyezkedik el. A RapidE viszont tényleg csak a legnagyobb rajongóknak lesz elérhető, ugyanis 155 darab készül belőle. Aston Martin RapidE Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!