A Teslák egyik legnagyobb előnye az óriási hatótávon és az elképesztő gyorsuláson túl, hogy jól használható, exkluzív töltőhálózat biztosítja a hosszabb távú utakon a támogatást. Elon Musk és csapata hamar rájött arra, hogy ilyen árkategóriás autókat nem fognak az emberek megvenni, ha nem biztosított velük a szabad közlekedés. Mivel ilyen hálózat 6-8 éve még nem létezett, így nekiálltak és megteremtették. Így a Tesla Model S, Model X és hamarosan a Model 3 tulajdonosok hosszabb utakon olyan töltőpontokon tölthetik az autóikat, ahol egy helyen legalább 4, de nagyon gyakran 20 vagy akár 40 autó is tölthető egyszerre. Így a többi villanyautó típushoz különböző szolgáltatók által szétszórt töltőkkel ellentétben a Tesla Superchargereknél sokkal ritkábban fordulhat elő, hogy várni kell a töltőre, hiszen ha 2-3 autó egyidejű töltésekor is van még legalább egy szabad csatlakozás.
A független szolgáltatókat viszont nyilván nagyon zavarja, hogy pont azokat az ügyfeleket veszítik el, akik a legtöbb energiát elhasználnák a rendszerükből, ezért igyekeznek mindent megtenni, hogy a Tesla tulajokat is bevonzzák a töltőikhez. A holland Fastned például minden töltőpontjára telepített ingyen használható CHAdeMO adaptert, így az a teslás is tud náluk tölteni, aki nem adott ki több száz eurót az átalakítóért. Egy a napokban megjelent videó szerint azonban egy svájci töltőponton a GOFAST nevű szolgáltató szintet lépett, és elkészítette a világ első nem Tesla gyártmányú Superchargerét. A cég legújabb több szabványt támogató oszlopa ugyanúgy 3 karos, mint a többi modern töltő, de a sima Type2 csatlakozóján nem csak 43 kW AC, hanem 50 kW DC áram is vételezhető. A használni kívánt szabványt a képernyőn lehet előre kiválasztani.
Mi értelme az egésznek? A marketing fogáson kívül valószínűleg szinte semmi. A töltés ezen az állomáson 0,2 svájci frank, vagyis 52 forint percenként míg a közeli Tesla Supercharger állomáson a legtöbb ma futó Teslának ingyenes. De az eredeti Superchargeren az éves ingyen töltési keret kimerítése után is csak 0,25 CHF a kWh-ánkénti díj, így az eredeti Tesla Superchargeren 80 kWh energia vételezése 20 CHF, míg ha ez az 50 kW-os ál-Superchargeren 2 óra alatt csordogál az autóba, akkor azért 24 frankot kell fizetni. Ráadásul a Tesla Supercharger állomáson valószínűleg könnyen találni szabad töltőt, míg ezt a multifunkciós töltőt (ahogy az a videóban is látható) más típusok is előszeretettel használják.
A Tesla természetesen nem örül az ilyen jellegű barkácsolásnak. Közleményük szerint „Az EVTEC a többször megismételt egyeztetések és figyelmeztetések ellenére továbbra is használja a sérült és szétszerelt Tesla DC adaptereket az általa biztosított és promótált töltési szolgáltatásoknál. A logónk engedély nélküli használata és a Supercharging szolgáltatásra való utalás félrevezeti a közönséget és azt az érzetet kelti, hogy a Tesla támogatja ezeket a töltőket. A valóság azonban az, hogy a Tesla nem vett részt ennek a töltőrendszernek a fejlesztésében, és nem tesztelte illetve nem hagyta jóvá annak biztonságos használatát a Tesla járműveivel.”
Úgy tűnik tehát, hogy a svájci szolgáltató Tesla CHAdemo adapterek szétszerelésével és beépítésével a többszabványú töltő CHAdeMO kivezetésén biztosítja a Type2 DC töltést, amit az 50 kW-os limit is igazolni látszik. a GOFAST egyébként ugyanaz a szolgáltató, amely másfél éve Európában felállította az első 150 kW teljesítményű villámtöltőt.