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
auto
2024. 04. 20. szombat

Újabb szereplő jelenik meg jövőre az áruszállítás elektromosításának egyre fokozódó versenyében, ugyanis a Volvo Trucks után a Renault Trucks is bejelentette, hogy tisztán elektromos meghajtású kamionok értékesítését fogja elindítani 2019-ben. A vállalat ráadásul nem is a nulláról vág bele a villanymotoros járművek fejlesztésébe, 2009 óta ugyanis folyamatosak a nagy értékű beruházások az elektromobilitásra irányuló kutatásokba, így könnyen versenybe szállhat a többi gyártó, a Daimler, vagy akár a Tesla villanykamionjával is.

Az elhatározáshoz, hogy mintegy 10 éves tesztelés és tapasztalatszerzés után most végre sorozatgyártásba és értékesítésre kerüljenek a Renault Trucks kamionjai, hasonló magyarázat társul, mint a Volvo esetében: a levegőminőség javítása, a klímaváltozás elleni küzdelem, az éjszakai működés lehetősége, valamint az esély, hogy a belső égésű motorok kitiltásáért való küzdelemmel teli jövőben a városközpontba is bejuthassanak a járművek. A 2019-ben érkező kamionok ugyanis elsősorban városi, illetve városkörnyéki használatra lesznek tervezve.

Electric Maxity szolgálatban

A vállalat elektromos múltját a kísérleti célú, tisztán elektromos, 12-16 tonnás tehergépjárművek jelentik, melyek olyan multikkal együttműködve szolgáltatták az információkat az akkumulátor viselkedéséről, a teherautók használhatóságáról, és a különleges karbantartási munkálatokról, mint például a Nestlé. Emellett a Renault Trucks 4,5 tonnás, Electric Maxity névre keresztelt könnyű teherautója már  2010 óta a piacon van, ám ahogyan a vállalat egyik szakértője mondta, „a mostani elektromos járművek már versenyképesek, 2010-ben viszont nem ez volt a helyzet.”

A Nestlé számára mélyhűtős kamionokat biztosított a Renault Trucks elektromos meghajtással

A megegyező név és logó viszont ne tévesszen meg senkit, a Renault Trucks nem a Renault kamionrészlege, hanem a Volvo Group tulajdonában áll, mely a saját villanykamion programja mellett a Renault Trucks elektromos törekvéseiben is segédkezik. Éppen ezt a Volvo Trucks által felhalmozott tudást igyekszik elsajátítani és felhasználni a vállalat annak érdekében, hogy 2019-ben költséghatékony elektromos kamionok sorozatát dobja piacra, melyek a gyártó normandiai gyárában lesznek összerakva.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.