PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

A Porsche gyakran hangoztatja, hogy nagy sikerű plug-in hibrid modelljei a jövőben is kiemelt figyelmet fognak kapni, ám legelső tisztán elektromos autója, a Mission E megjelenésével a teljesen kibocsátásmentes vonal is egyre nagyobb szerephez juthat a Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó elektromobilitási stratégiájában. Már tavaly decemberben felröppent a híre, hogy a Mission E mintájára több villanyautó is készülhet, most pedig – tovább hangsúlyozva szándékait az elektromos közlekedés terén – a gyártó tovább növelte a villanyautózásra szánt beruházások összegét.

A korábbi közel 3 milliárd dollárról szóló ígéretét a Porsche megduplázta, és több mint 6 milliárd euróra növelte az e-mobilitás támogatásába fektetendő összeget. Az extra 3 milliárd euróból körülbelül 500 millió megy a korábban emlegetett Mission E variánsok fejlesztésére, egy milliárd a már meglévő modellpaletta elektromosítására, néhány százmillió az üzemek bővítésére, és nagyjából 700 millió az új technológiákra, töltő-infrastruktúrára, és intelligens mobilitásra.

A Mission E a Porsche stuttgarti gyárában fog készülni, ahol az új gyártósor építése a villanyautók számára már meg is kezdődött. A gyártó első tisztán elektromos autójának 2019-ben induló sorozatgyártása mintegy 1200 embernek ad munkalehetőséget, amelynek eredményeképp 20 000 autó gurulhat ki a létesítményből évente.

A 600 lóerős sportkocsi a NEDC ciklus szerint 500 kilométeres hatótávra lesz képes, ám a Porsche szerint ezzel az információval nem is érdemes foglalkozni, ugyanis a 800 V-os rendszernek köszönhetően körülbelül 15 perc elég arra, hogy 400 kilométerre elegendő árammal töltsük fel a járművet. A Mission E érkezésekor ráadásul már az európai villámtöltő-hálózatra sem lehet panasz, melyek 150 kW-os töltőkkel fogják várni a villanyautókat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.