Hogy az elektromos és a hagyományos meghajtású gépkocsik mennyire férnek meg egymás mellett egy autókereskedésben, arról talán Elon Musk tudna a legtöbbet mesélni, aki szerint a kereskedők szándékosan kevesebb figyelmet fordítanak a villanyautókra, s ezért a Tesla főnök az Egyesült Államok több államával is rendszeresen összecsap a bíróságon a közvetlen értékesítés jogának megszerzéséért. A Tesla esete annyiból különleges, hogy a kaliforniai vállalat kizárólag elektromos autókat értékesít, ám most egy olyan autógyártó is a nyomdokaiba lép, aminek villanymotoros modelljei egyelőre létszámhátrányban vannak a belsőégésű motoros járműveihez képest.
A Renault médiaoldalán tegnap óta olvasható a bejelentés, miszerint a gyártó villanyautói számára egy külön bolt nyílik, ahol az érdeklődők megtekinthetik, és meg is rendelhetik a kocsikat. Hasonlóan a Teslához, a francia autógyártó is a gyalogos forgalom középpontjában telepedett le, hiszen a Renault Electric Vehicle Experience Center nevet viselő kereskedés a stockholmi Täby Centrumban, Svédország egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában nyílik meg február 16-án. Attól jelenleg még nem kell tartani, hogy az elektromos kocsik nem férnek majd be az új boltba, hiszen a Renault kínálata a Zoe, a Twizy, az SM3 Z.E., és a Kangoo Z.E. modellekkel ki is merült, ám a gépkocsik mellett fontos szerepet kap a villanyautózás keretfeltételeinek bemutatása is, azaz az arra tévedők a töltőinfrastruktúráról és töltőtípusokról, a helyi szabályozásról, vásárlási feltételekről, támogatásokról, és minden egyéb elektromos közlekedéshez kötődő dologról információt szerezhetnek. A stockholmi Renault boltban tesztvezetés is biztosított lesz, valamint egy exkluzív elektromos autó konfigurátorral mindenki megtalálhatja azt a modellt, amelyik a legjobban megfelel az igényeinek. Gilles Normand, a Renault villanyautó-részlegének igazgatóhelyettese így kommentálta a bejelentést:
„Örömünkre szolgál megnyitni a boltot, amellyel közelebb vihetjük az elektromos mobilitást az emberekhez, segíthetünk nekik tanulni róla, és lehetőséget adunk nekik, hogy megosszák az ötleteiket. Európa első számú EV márkájaként arra tudjuk majd használni ezt a márkaboltot, hogy kapcsolatba lépjünk a nyilvánossággal és segítsünk az embereknek megérteni az elektromos meghajtásban rejlő lehetőségeket és előnyöket.”
Zakaria Zeghari, a gyártó európai értékesítésért felelős vezető munkatársa elárulta, hogy a helyszín kiválasztásának oka a rendkívül gyorsan bővülő svéd elektromos autópiac és a kormány lelkesedése a technológia reklámozásában. Ugyanakkor nem kell rögtön megvennünk a repülőjegyet Stockholmba, hogy megnézhessük a Renault villanyautó-boltot, ugyanis más európai városokban is nyílni fognak hasonló üzletek a közeljövőben.