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
auto
2024. 04. 20. szombat

Tovább éleződik a verseny a szupersportautók szegmensében, hiszen ismét csatlakozott egy autógyártó azon vállalatok népes táborához, melyek az utóbbi néhány hónapban – minden bizonnyal a Tesla Roadster bejelentésének híre hallatán – elhatározták, hogy építenek egy brutális teljesítményű sportkocsit a jövő technológiájával, tehát tisztán elektromos meghajtással. Több kisebb, néhány éve alakult, eddig ismeretlen nevű start-up mellett a legnagyobb és leghíresebb sportautó-gyártók, így a Ferrari és a Lamborghini is az elektromosítás mellett döntött, most pedig egy újabb olasz vállalat, a Pagani lépett be a sorba.

Az elektromos modell már biztosan nem kapja meg ezt a jellegzetes kipufogót…

Aki kicsit is otthonosan mozog a leggyorsabb hiperautók világában, annak nem kell bemutatni a márkát, a Pagani Zonda ugyanis 1999-es megjelenésekor az egyik legfürgébb álomautóként írta be magát a történelembe, és a típus legutóbbi, 2017-es változata is az az autó, amitől mindannyiunknak összefut a nyál a szájában. A Zonda utódja, a Huayra továbbra is megtartotta a benzines motort, a következő modell viszont már tisztán elektromosan érkezik, a gyártó szerint legkésőbb 2025-ben, de a munkálatok már megkezdődtek egy 20 fős csapat kezei alatt.

A legelső Pagani Zonda 1999-ből

Horacio Pagani vezérigazgató elmondta, hogy a hagyományos meghajtású modellek továbbra is fontos szerepet kapnak a márka életében, egészen addig, amíg nem látja a kereslet csökkenését azok iránt. Jól mutatja, hogy a gyártó még nem teljesen biztos a villanymotoros Pagani sikerében, hogy míg eddig mindig egyszerre csak egy modellen dolgozott, a tisztán elektromos modell a Huayra egy új változatával párhuzamosan fog készülni és piacra kerülni.

Pagani Huayra, Forrás: TopGear

Arra a kérdésre, hogy a Pagani első villanymeghajtású modellje önvezető lesz-e, a CEO azt felelte, hogy biztosan nem, mert az önvezető autók csak „játékok, amit a sofőr csupán akkor irányít, ha éppen kedve van hozzá”. Azt egyelőre nem részletezte a Pagani, hogy mely gyártó mely modellje ellen indítja villanyautóját, de 2025-ben már biztosan elég zsúfolt lesz az elektromos hiperautók szegmense.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.