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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A népszerű rendezvényekkel járó ígérgetéseknek és egymással való versengésnek megfelelően a BMW is megtette a maga bejelentését az elektromos közlekedés stratégiáját illetően a Genfi Autószalonon. A német gyártó a villanymeghajtású modelljei számára elindított i-divízió bővítéséről beszélt, melynek egyelőre a népszerű városi kisautó, az i3, és a szemet gyönyörködtető sportkocsi, az i8 a tagja, habár ez utóbbi nem tisztán elektromos. Harald Krüger vezérigazgató most megerősítette, hogy érkezni fog az i4-es, mely teljesen elektromos modellként fog beülni az i3 mellé a modellpalettára.

Az Autocar ilyennek képzeli az i4-et, Forrás: Autocar

A BMW i4-esre azonban még egy keveset várnunk kell. A tervek szerint a német gyártó kötelékéből kikerülő következő villanyautó az i3 technológiájával felszerelt MINI lesz, mely jövőre lesz megvásárolható, utána következne az X3 tisztán elektromos változata, majd pedig a BMW iNEXT 2021-ben. Konkrét időpontot nem árult el a CEO az i4-es modellhez, csupán annyit, hogy az iX3-assal közel egy időben, a következő évtized elején gurulna ki a gyártósorról.

BMW iVision Dynamics

A most bejelentett villanyautó a 4 Series GT struktúráját örökli majd, és a 2017-ben Frankfurtban bemutatott iVision Dynamics koncepció mintájára épül majd meg Münchenben a BMW következő generációs elektromos hajtáslánc-technológiáját felhasználva. Az iVision Dynamics tanulmány a NEDC szerint 600 kilométeres hatótávot ígért, 200 km/h-nál nagyobb végsebességet, és 4 másodperc körüli gyorsulást nulláról százra.

BMW iVision Dynamics

A BMW terveit Harald Krüger így ismertette az autószalonon:

„2025-re a globális modellpalettánk 25 teljesen, vagy részben elektromos modellt fog felölelni. A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutattuk a hozzájárulásunkat a jövő e-mobilitásához a BMW iVision Dynamics személyében. Ez a jármű valósággá fog válni: megépítjük Münchenben – BMW i4-esként.”

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.