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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

16 helyszínen indul el a villanyautók gyártása szerte a világon a Volkswagen üzemeiben 2022-ben, amikor is a gyártó elektromos mobilitási programja eléri működésének csúcsát. A megnövelt kapacitás a jelenleginél sokkal több elérhető villanyautót eredményez majd, 2030-ra körülbelül 300 elektromos modellből fog állni a Volkswagen Group palettája. Ilyen ígéretekkel díszítette beszédét Matthias Müller vezérigazgató a gyártó idei médiakonferenciáján Berlinben. A CEO elmondta, hogy ezen célkitűzések mind hozzájárulnak a vállalat azon szándékához, hogy minden autómárka közül az övé legyen a világ legnagyobb, elektromos autókból álló flottája.

A most felvázolt elképzelések a tavaly bemutatott Roadmap E stratégiát bővítik ki, mely a Volkswagen szerint a valaha készült legátfogóbb és legrészletesebb e-mobilitási kezdeményezés. Ebben a gyártó leírja, hogy legkésőbb 2030-ra a német autógyártó konszern valamennyi modellje kapni fog egy elektromos változatot, s ehhez pedig több, mint 50 milliárd euró értékben vásárol akkumulátorokat.

A nagyszabású elektromosítás 2020-ban kezdődik meg, amikor is a gyártó legelső, kifejezetten elektromosnak tervezett modellje, az I.D. kigurul a piacra. Az évtized végére kilenc telephelyen készülnek majd villanyautók, mielőtt 2022-ig ez 16-ra emelkedne, majd a kereslet növekedésével még több üzem kerül az elektromos modellek szolgálatába. Jelenleg a Volkswagen Group három gyárban készíti villanyautóit. Az akkumulátorok beszerzésére folyamatosan építi ki a kapcsolatait a gyártó, az európai és kínai igény kielégítésére már 20 milliárd euró értékben kötött szerződéseket, míg az észak-amerikai beszállításról való döntés hamarosan megszületik.

„Az elmúlt néhány hónapban mindent megtettünk, hogy a Roadmap E stratégiát a szükséges sebességgel és elkötelezettséggel megvalósítsuk. Amikor a Roadmap E elindult tavaly ősszel, a Volkswagen három millió elektromos jármű éves gyártását és 80 új elektromos VW Group modell piacra dobását jelentette be 2025-ig. Ebben az évben további kilenc új jármű – melyből három tisztán elektromos meghajtású – kerül be a Group nyolc tagból álló elektromos portfóliójába” – mondta el Matthias Müller.

Ezzel párhuzamosan sajnos a hagyományos meghajtás fejlesztése is hatalmas összegű támogatásokat kap: csak ebben az évben majdnem 20 milliárd euró megy a füstös autók gyártására, ami a következő 5 évben összesen 90 milliárd euróra fog nőni, azaz továbbra is több, mint ami a villanyautók fejlesztését szolgálja. Az elmúlt egy évben számtalan jól csengő ígéretet kaptunk a Volkswagentől, amitől azt gondolhatnánk, hogy néhány éven belül elhozza a villanyautók mennyországát a Földre, a médiakiadványok és szuper koncepciók viszont semmilyen gyakorlati hasznot nem eredményeztek ez idáig. Vajon a következő évtizedben mindez megváltozik?

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.