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
auto
2024. 04. 19. péntek

Néhány hónappal ezelőtt felröppent a híre, hogy a Porsche a Mission E modell mintájára több variánst is készít, mégsem számított rá senki, hogy egyet éppen a Genfi Autószalonon fog előhúzni csak úgy a semmiből, mindenféle előjel nélkül. De megtette, a színpadra begurult a gyártó második tisztán elektromos modellje, mely egy kompakt SUV formájában örökölte a Mission E sportos vonásait. A Cross Turismo változat nagy előnye a sportkocsihoz képest, hogy terepen is könnyedén használható, és jóval tágasabb, több csomag szállítására ad lehetőséget, s mindezt úgy, hogy nem kell lemondanunk a Porschéktól elvárt teljesítményről sem. Az átformált Mission E azonban egyelőre csupán egy koncepció, mely lehet, hogy sosem kap majd helyet senki garázsában. A gyártó úgy mutatta be Genfben az autót, mint egy közvélemény-kutatás, amivel a kirívóan sportos megjelenésű crossoverre való keresletet szeretné felmérni, s ez alapján dönt, hogy gyártásba menjen-e a villanyautó.

Ezt a kérdést pedzegeti a Porsche legújabb médiakiadványában is, amely a „A look into the future” (Bepillantás a jövőbe) címmel jelent meg. Ebben a németek összegyűjtötték a nevesebb autós magazinok cikkeiben megfogalmazott véleményeket a kocsiról, valamint egy, a Twitteren elindított szavazás eredményét is közzétették. 13 000 Porsche-követő részvétele mellett 74%-os az arány az igen mellett arra a kérdésre, hogy legyen-e a Cross Turismo sorozatgyártott modell, azaz a válaszadók majdnem háromnegyede szeretné, hogy a villanymotoros crossover ne csupán egy feledésbe merülő koncepció maradjon. Hasonlóan vélekednek az újságírók is a jármű jövőjéről: ahogyan az szokás, máris a Tesla bukását jósolgatják a Mission E kompakt SUV piacra kerülésével.

Michael Mauer, a Porsche vezető tervezője is leadta a voksát az autó mellett:

„Mondanom sem kell, hogy szeretném, ha ez a jármű megvalósulna: a csapatunk a szívét-lelkét beleadta a Cross Turismoba az elmúlt két évben. Ez talán azt jelenti, hogy nem vagyok nagyon tárgyilagos. Most az a legfontosabb számunkra, hogy lássuk, miként reagál a közvélemény a járműre, és utána levonjuk a megfelelő következtetéseket.”

Hivatalosan ugyan még nem bólintott rá a vezetőség a Mission E Cross Turismo sorozatgyártására, de elég valószínűnek tűnik, hogy ez lesz a gyártó második teljesen elektromos kocsija, mely megvásárolható lesz, meghódítva a kisméretű crossoverek szegmensét.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.