Egy lépéssel közelebb kerültünk a Nissan azon tervének megvalósulásához, miszerint egy, a LEAF-hez hasonló, de annál méretesebb villanymeghajtású gépkocsi is felsorakozik a gyártó palettájára. Ugyan a Nissan, és egyben a világ mindmáig legnépszerűbb elektromos autója már közel nyolc éve a piacon van, a japán autógyártó csupán tavaly októberében jutott el odáig, hogy egy tisztán elektromos SUV-t felmutasson, legalábbis egy tanulmány formájában. Az IMx modell a Tokiói Autószalonon gurult legelőször a látogatók szemei elé, és ígért mindenféle földi jót, amit csak egy csúcstechnológiáiról híres nemzet mérnökei el tudnak képzelni a jövő közlekedésére gondolva. A nagytestű villanyautó-tanulmány igazi szenzáció volt, arról viszont senki nem mondott semmit, hogy mi lesz a sorsa. Idén ismét felbukkant a jármű, mégpedig a Genfi Autószalonon, megejtve első európai bemutatkozását. A koncepció azonban átesett némi változáson 2017 őszéhez képest: fekete kárpitokkal és keréktárcsákkal, frissített hűtőráccsal, és teljesen új sötétszürke karosszériaszínnel jelent meg a svájci kiállításon. A stílusváltást a koncepció neve is jelzi, mely IMx Kuro-ra módosult, tudniillik a kuro japánul feketét jelent.
„A Tokiói Autókiállítást követően csapatommal azt igyekeztük feltárni, hogy milyen lehetőségeket tartogat még az IMx. Azt a kérdést jártuk körül, hogy ha az eredeti IMx-tanulmány néhány apró részletét, hangsúlyát, illetve színét megváltoztatjuk, elmehetünk-e egy utcai terepjáró hatásának irányába. Ezek a viszonylag apró módosítások összességében merőben más személyiséggel ruházták fel az IMx KURO-t – ezt tükrözi a KURO utónév. Egy elpusztíthatatlan célszerszám alakját vette fel, és úgy gondoljuk, hogy ez egy érdekes oldala ennek a tanulmánynak és a jármű által bemutatott technológiáknak” – magyarázta el a változtatás okát Alfonso Albaisa, a gyártó globális formatervekért felelős alelnöke.
Hogy a tanulmány mikor kerülhet ki az utcákra, azt még mindig nem tudjuk, azt viszont a Nissan tervezésért felelős európai főnöke, Mamoru Aoki az Autocar újságíróival a gyártó londoni dizájncentrumában beszélgetve elhintette, hogy az SUV gyártásba fog kerülni, és a japánok még nagyobb reményeket fűznek hozzá, mint a nagy sikerű LEAF modelljükhöz:
„Az IMx nem csak egy koncepcióautó. Néhány éven belül meg is fog jelenni. (…) Természetesen, ott van nekünk a LEAF, de azt hiszem, hogy az IMx lesz az igazi áttörést hozó modell.”
A vezető munkatárs lelkesedése a villanycrossover iránt nem csupán abból fakad, hogy egy kiemelten népszerű szegmensbe érkezik – az SUV eladások az összes európai gépjármű-értékesítés 34%-át tehetik ki 2020-ra néhány elemző szerint -, hanem abból is, hogy az autó nagyobb mérete jobban ki tudja használni a Nissan elektromos autóinak szánt padlólemezét.
Az IMx tavaly két, együttesen 320 kW-os teljesítményt kínáló villanymotorral, és 700 Nm-es nyomatékkal mutatkozott be, melyhez közel 600 kilométeres hatótávot ígért a gyártó. A koncepció bővelkedett mindenféle intelligens berendezésben, beleértve a legmagasabb szintű önvezetést is, ám Mamoru Aoki a külső formatervre és a belső elrendezésre a legbüszkébb. Bár a koncepció látványosan futurisztikus vonásai minden bizonnyal nem maradnak meg ebben a formában a gyártásra érett modellben, a vezető tervező szerint a végleges változat hű lesz az autószalonokon prezentált tanulmányokhoz.