Az Audi már régóta tervezget elindítani egy olyan tisztán elektromos limuzint, mely közvetlenül a Tesla Model S-sel szállhat szembe a piacokon. Ezért már két évvel ezelőtt bejelentette a német autógyártó az A9-es modell elektromos változatát, mely az akkori elképzelések szerint 2020-ban lépne piacra, így a következő évtized elején az Audi már három, teljesen kibocsátásmentes autót kínálna a vásárlók számára az e-tron quattro és az e-tron quattro Sportback modellekkel együtt. A németek most az éves sajtókonferenciájukon beszéltek az elektromosításról szóló terveikről, melyben megerősítették a Tesla-rivális érkezését, mégpedig az Audi e-tron Gran Turismo személyében.
A négyajtós, dinamikus megjelenésű prémium sportautó gyártása a következő évtized elején kezdődik meg a gyártó Neckarsulm melletti gyárában. „Rendkívül progresszív módon értelmezzük a sportosságot a teljesen elektromos e-tron GT modellünkön, és ez az, ahogyan az Audi Sport teljesítménymárkát a jövőbe fogjuk röpíteni” – mondta Rupert Stadler, az igazgatótanács egyik tagja. Az e-tron GT egyike lesz azon 20 elektromos járműnek, melyeket 2025 végéig felvonultat a gyártó a modellpalettájára. A villanyautók gyártását megkönnyíti a Porschéval közösen épített, belső körökben J1 kódnéven futó padlólemez, melynek köszönhetően a fejlesztés költsége több száz millió euróval olcsóbbá vált.
Az Audi legelső, tisztán elektromos modellje az e-tron quattro lesz, melyet még ebben az évben megvásárolhatnak a fogyasztók. Bár végleges változatot még nem mutatott be az Audi a környezetbarát crossoverből, a prototípusokat már elég jól megismerhettük a Genfi Autószalonnak köszönhetően. Nem sokkal később, 2019-re várhatjuk az e-tron Sportback érkezését, mely egy kicsivel kisebb SUV lesz, kizárólag villanymeghajtással. 2020-ban pedig a tervek szerint megjelenik az e-tron GT, ami már valóban megfelelő ellenfél lehetne a Model S számára, nagy kár, hogy 10 év késéssel érkezik. Ámde figyelembe véve, hogy hány villanyautós terve nem valósult meg az Audinak, abszolút helytálló azt mondani, hogy jobb később, mint soha.