I.D. R Pikes Peak névre keresztelte el a Volkswagen azon teljesen elektromos versenyautóját, mellyel több mint 30 év után tér vissza a világ egyik leghíresebb és egyben legnehezebb hegyi futamára. Aki valamennyire ismerős a versenysport világában, az már a villanyautó nevéből is kitalálhatta, hogy bizony a Colorado államban megrendezett Pikes Peak International Hill Climb futamról van szó, mely június 24-én kezdődik, és a Volkswagen nem kisebb szándékkal érkezik oda legújabb büszkeségével, mint megdönteni az új-zélandi Rhys Millen 2016-os rekordját az elektromos autók kategóriájában, akinek mindössze 8 percre és 57,118 másodpercre volt szüksége, hogy felérjen a hegy tetejére Drive eO PP03-as kocsijával.
A Volkswagen már tavaly októberben bejelentette, hogy visszatér a versenybe egy saját építésű szuperautóval, akkor viszont csupán a jármű körvonalait láthattuk, ellentétben a legújabb képekkel, melyek már teljes egészében felfedik a versenygép sportos körvonalait. Azt nem mondhatjuk, hogy a német gyártó túlzott részletességgel mutatta be az I.D. R Pikes Peak prototípusát, hiszen egyelőre semmilyen műszaki paramétert nem árult el róla, a népszerű hegyi futamot viszont remekül használja fel elektro-mobilitási stratégiájának népszerűsítésére, és az elektromos közlekedésre fordított erőfeszítéseinek villogtatására. Dr. Frank Welsch, az egyik igazgató így nyilatkozott a cég honlapján:
„A Volkswagennel és az I.D. családdal az elektro-mobilitás élmezőnyében akarunk lenni. A világ leghíresebb hegyi versenyében való részvétel az I.D. R Pikes Peak modellel egy értékes teszt az elektromos autók általános fejlesztése számára.”
Az összkerék-meghajtású versenyautó Romain Dumas versenyzővel a volán mögött több céllal érkezik a világhírű futamra: egy új rekord felállítása, és a villanyautó-versenyzésben megszerzett hírnév mellett az I.D. R Pikes Peak egy fejlesztési irányt is mutat a németek elektromos járművei számára, valamint a MEB platformban rejlő versenypotenciál felfedése, és a gyártó sport- és elektromos részlege közötti együttműködés erősítése is mind szerepet játszanak abban, hogy 1987 után a Volkswagen újra meghódítja a „Race to the Clouds”, azaz a „Verseny a felhőkbe” néven emlegetett pályát. Könnyű dolga biztosan nem lesz, ugyanis a Sziklás-hegységben található 20 kilométer hosszú útszakaszra jellemzőek a szélsőséges időjárási viszonyok, ráadásul az autóknak a mintegy 1500 méteres szintemelkedéssel is meg kell küzdeniük, éppen ezért ez egy kiváló alkalom mind az elektromos kocsik, mind a Volkswagen számára a bizonyításra.