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
auto
2024. 04. 20. szombat

Mindössze három hét telt el a Rimac C_Two Genfi Autószalonon megtörtént debütálása óta, de máris gazdára talált mind a 150 példány, melyeknek legyártására még később ez évben sor fog kerülni. A horvátok által fejlesztett tisztán elektromos hiperautó sikerét a Rimac egyik szóvivője az Autocar újságíróival beszélgetve erősítette meg a most induló New York International Auto Show-n, aki azt is elmondta, hogy a kocsi alapára 1,7 millió euró volt, aktuális árfolyamon átszámolva 531 millió forint, és egy átlagos megrendelő további félmillió euró, azaz 156 millió forintnyi extrát választott hozzá.

A Rimac első villanyautója, a Concept One hamar világhírűvé vált. Egyrészt, mert közel 1300 lóerős teljesítményével és 2,8 másodperces gyorsulásával 0-100 km/h-ra megjelenésekor és még évekkel az után is a leggyorsabb elektromos meghajtású utcai sportautó volt, majd pedig – ha ez a rekord nem lett volna elég az autó hírnevének növelésére – Richard Hammond 2017 nyarán még totálkárosra is tört egy példányt a nyolc közül a The Grand Tour svájci forgatásán, mely aztán még öt napig lángolt a baleset után. A Concept One utódját ebből fakadóan már nagy várakozás kísérte, melyhez hozzáadódott az a tény is, hogy a Rimac egyenesen az új Tesla Roadster ellen fejlesztette autóját. Így a hangsúlyt nem is a sportautó végsebessége kapta, hanem az álló helyzetből való kilövés, hogy a Tesla 1,9 másodperces idejét képes legyen megdönteni. A gyártó állítása szerint ez sikerült is, a C_Two egy hajszállal rövidebb idő alatt ér fel 100-ra, ám a horvátoknak ennyi nem volt elég, más területen is jobbak akartak lenni a kaliforniai villanyautó-gyártónál. Az új Rimac 4-es szintű önvezetésre lesz képes, valamint a gyártó állítása szerint a versenypályán való folyamatos teljesítmény-leadás is jobban működik az 1920 lóerős hiperkocsiban, mint Elon Muskék álomautójában. Nem véletlen tehát, hogy már a 150 darabra limitált C_Two mindegyikére jelentkezett vevő, hiszen teljesítményben jelenleg nincs párja sem az elektromos, sem a hagyományos modellek között, a kollekcióban pedig kitűnően mutat, ha valaki megengedheti magának.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.