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
auto
2024. 04. 24. szerda

Egy halvány reménysugár látszik felragyogni, hogy többéves késlekedés, fanyalgás, és hatalmas lemaradás után a PSA Group is elkezdi komolyan venni a villanyautók gyártását. Legutóbbi célkitűzései szerint 2025-re a konszern valamennyi tagja – így tehát a Peugeot, a Citroën, a DS, és az Opel/Vauxhall – építene legalább egy elektromos meghajtású változatot az összes felkínált modelljéből, s ez közel 40 hibrid, plug-in hibrid, és tisztán elektromos autót jelent. A csökkentet kibocsátású járművek legelső tagjai már jövőre elérik a piacokat, és a gyorsabb és átláthatóbb fejlesztést a PSA most egy új, különálló villanyautó-divízió létrehozásával támogatja, mely április elsején meg is kezdte működését – olvasható a bejelentés az autógyártó konszern médiaoldalán.

A Low Emission Vehicles Business Unit elnevezésű elektromos autó-részleg segíti majd a vállalatokat az Európai Unió CO2-kibocsátási előírásainak való megfelelésben, emellett megfogalmazza a célkitűzéseket, felméri a villanyautók iránti keresletet, és ahhoz mérten, a profitorientált növekedés jegyében határozza meg a fejlesztés és a gyártás irányát. A divízió élén Alexandre Guignard áll, aki közvetlenül a Citroën vezérigazgatójának, Linda Jacksonnak fog jelenteni. A CEO így kommentálta az új szervezeti egység megalakulását:

„Az energetikai  átállás egy olyan lehetőség, amit a vállalatunk sikeresen meg is ragadott egy még soha nem tapasztalt technológiai offenzíva elindításával, melyet a multi-energiás platformjaink tettek lehetővé. A Business Unit – mely a Group sok éven keresztül megszerzett tapasztalatára épül – legfőbb kihívása az lesz, hogy a legjobb időben a legjobb járműveket biztosítsa a vásárlói igények kielégítésére, ezzel megalapozva a legjobb gazdasági feltételeket a PSA Groupe elektromos autói számára a piacon.”

A PSA esetében a legfontosabb kérdés valójában az, hogy képesek lesznek-e a gyártók annyi villanyautót gyártani, amennyire a következő években szükség lesz, vagy megismétlődik az Opel Ampera-e esete, mely a Group eddigi legjobb próbálkozása volt betörni a piacra, az óriási európai kereslettel viszont nem tudott lépést tartani.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.