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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Volvo bemutatja első elektromos teherautóját 300 km-es hatótávval

2018 elején a svéd Volvo Trucks csoport bejelentette, hogy még az idei év során megkezdi az elektromos teherautói gyártását és forgalmazását. Ennek a bejelentésnek és ígéretnek eleget téve tegnap bemutatták az első elektromos teherautójukat a „Volvo FL Electric”-et. A 16 tonnás tehergépjármű 100 és 300 kWh között különböző kapacitású akkumulátorokkal készülhet, és a legnagyobb akkupakk esetén maximum 300 km megtételére képes. A Volvo az új elektromos teherautókat elsősorban városi áruelosztásban és hulladékgyűjtésben tartja ideálisnak.

Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke így kommentálta a bejelentést:

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy bemutathatjuk az első teljesen elektromos hajtású Volvo teherautónkat, amely készen áll a rendszeres forgalomra. Ezzel a modellel lehetővé tesszük, hogy a fenntartható városfejlesztést célzó városok élvezhessék a villamosított szállítók előnyeit.”

A bruttó 16 tonnás teherautó mozgatásáról egy 185 kW maximális teljesítményű elektromos motor gondoskodik, ami folyamatos üzemben 130 kW-os teljesítményre képes, miközben a 16 kNm nyomatékot egy kétfokozatú váltón keresztül juttatja el a hátsó tengelyre. Az energiatároláshoz minimum 2, legfeljebb 6 akkucsomagot tudnak beépíteni, amelyek kapacitása így legalább 100, legfeljebb pedig 300 kWh lehet. 300 kWh-ás kivitel esetén a megtehető hatótáv 300 km.

Egy ekkora akkumulátorcsomagnál kulcsfontosságú a töltés is. Váltakozó áramú (AC) hálózatról három fázison, fázisonként 32 A, tehát összesen 22 kW felvételére képes, amivel 10-14 óra alatt töltődik fel a teljesen lemerült akkumulátor (kiépítéstől függően). 150 kW-os CCS csatlakozós egyenáramú töltő használata esetén ez az idő 1-2 órára csökkenthető.

Az első két Volvo FL Electric teherautót a hulladékgyűjtéssel és újrahasznosítással foglalkozó Renova, illetve a szállítmányozásban utazó  TGM használja.

Stockholmban az Off Peak City Distribution elnevezésű projekt keretében megvizsgálták, hogy milyen hatással van az áruszállításra, ha azt nem a nappali csúcsforgalomban, hanem éjszaka végzik. A tapasztalatok szerint a munkával a napközbeni idő harmada alatt végezni lehet, ami óriási megtakarítás. Az új elektromos teherautók csendes és kibocsátásmentes működésükkel jól illeszkedhetnek egy ilyen áruelosztási modellbe. Az első Volvo FL Electric teherautók a napokban állnak üzembe a cég göteborgi ügyfeleinél.

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

Xavér