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
auto
2024. 04. 16. kedd

A Mercedes-Benz bemutatja az új eSprinter összkerékmeghajtású furgonját

Az új Mercedes-Benz eSprinter egy 150 km-es hatótávolságú, 1000 kg-os maximális terhelhetőségű összkerékmeghajtású furgon, ami kétféle akkumulátorcsomaggal lesz rendelhető: egy 55 kWh-s csomagot a maximális 150 km-es, és egy kisebb, 41 kWh-s csomagot a kisebb 115 km-es hatótávolsághoz.

Bár ezek kicsinek tűnő hatótávolságok, a gyártó szerint kifejezetten elégséges a belvárosi forgalomba, ahova ezeket az autókat szánják.

Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz Vans vezetője elmondta:

„A kereskedelmi flotta villamosítása azt a meggyőződésünket követi, hogy a jövő az elektromos meghajtású rendszereké, főként a belvárosi forgalomhoz. Az eVito-val már bemutattuk, hogy komolyan gondoljuk ezt a megvalósítást. Most azeSprinterrel egy lépéssel tovább megyünk. Villamos meghajtási rendszereink versenyképesek a nagyobb járműszegmensekben is – különösen a kereskedelmi ügyfelek számára fontos tulajdonságokat illetően.”

Bár a vállalat még nem erősítette meg, hogy mennyibe is fog kerülni a jármű, azt azonban kiemelték, hogy a beszerzési költségek magasabbak lesznek, mint a hagyományos Sprinter furgonoké, amik kb. 50.000 dollárról indulnak, de hozzátették, a magasabb árat ellensúlyozza az alacsonyabb működési költség.

Benjamin Kaehler, az eDrive VAN vezetője a Mercedes-Benz Vans-nél azt nyilatkozta:

„Az elektromos modellek csak akkor lehetnek versenyképesek a kereskedelmi műveletekben, ha gazdasági értelemben használják őket. A magasabb beszerzési költségeket ellensúlyozzák az alacsonyabb energia- és karbantartási költségek, valamint az adómegtakarítás.”

Az eSprinter a tavaly kiadott eVito-t követi, de hamarosan az eCitan is.

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

Xavér