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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Már a Model 3-ak is segítik a Tesla Autopilot fejlesztését

önvezetés

Manapság az autógyártók nagy versenyben vannak azért, hogy minél előbb utcára bocsájtsák az önvezető autókat, és a rendelkezésre álló adatok valószínűleg nagy részét képezik majd ennek a rendszernek, ami a tervek szerint biztonságosabb lesz, mint az emberi kormányzás.

Bár több vállalat is fejleszti ezt a rendszert, azonban míg a legtöbb autógyártónak csupán egy limitált számú teszt flottára korlátozódik az adatgyűjtési lehetősége, addig a Tesla egy sokkal nagyobb, szenzorok sokaságával ellátott flottára támaszkodhat szerte a világon. Ezeknek az autóknak a száma most, az úton lévő Model 3-makkal tovább nő, ugyanis a Tesla ezekből is elkezdte az adatgyűjtést.

Múlt év májusában a Tesla elkezdte gyűjteni a videó anyagokat a Model X-ek és Model S-ek kameráiból és szenzoraiból, amit az is jól mutatott, hogy ezek a járművek elkezdtek több gigabájtnyi adatot feltölteni a gyártónak.

Most, egy évvel később a Tesla Model 3 tulajdonosok járművei is elkezdték az adatküldést, amihez persze kérték a tulajdonos hozzájárulását is. A Tesla is kihangsúlyozta, ebből a programból természetesen bármikor van lehetőség a kilépésre is.

Itt van a Tesla adatgyűjtési kérelme a Model 3 tulajdonosaihoz:

„Keményen dolgozunk azon, hogy javítsuk az autonóm biztonsági funkciókat, és a lehető leghamarabb hozzuk létre az önálló vezetést.

Ehhez rövid videoklipeket kell gyűjteni az autó külső kamerái segítségével, hogy megtudjuk, hogyan ismerheti fel a rendszer a dolgokat, például a sávokat jelző csíkokat, a közúti táblákat és a közlekedési lámpákat. Minél több járművünk van az utakon, annál jobb Tesla Autopilot rendszerrel szolgálhatunk majd.

Kiemelnénk, hogy ezek a rövid videók nem kapcsolódnak a jármű azonosító számához. Annak érdekében, hogy megvédjük a magánéletét, biztosítjuk, hogy nincs mód arra, hogy a rendszerünkben olyan klipeket keressük, amelyek egy adott autóhoz kapcsolódnak.

Hozzájárul ahhoz, hogy rögzítsük a videókat? Döntését bármikor módosíthatja!

Igen/Nem”

Egy Tesla tulajdonosnak köszönhetően azt is tudjuk, hogy az Autopilot 2.0 rendszer milyen felvételeket továbbít a gyár szerverei felé:

Szórványosan és látszólag véletlenszerűen (bár ez nem egyértelmű) a 8 kamera közül 7 küld 1 kép/mp sebességgel készült 10 képes sorozatokat, miközben az előre néző kis látószögű kamerából 10 másodperc hosszan 30 kép/mp-es sorozat készül. Ezeket a sorozatokat a rendszer a radarok pillanatképeivel egészíti ki.

Xavér