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
auto
2024. 04. 20. szombat

Ennyit megy el az Audi E-Tron Quattro egy töltéssel

elektromos autó

Amikor az Audi 2015-ben bemutatta az E-Tron Quattro modellt, a várható hatótávnak 310 mérföldet, azaz közelítőleg 500 km-t jelölt meg. Nem részletezte ugyan, hogy ez milyen méréstípussal jött ki, de gyaníthatóan az Európában kedvelt, a valóságtól messze álló NEDC ciklust alkalmazták.

Tegnap az Audi közzétette, hogy az újabb, sokkal realisztikusabb WLTP ciklus szerint mire számíthatnak az első villanyos Audi vásárlói. A most kiadott közlemény szerint az Audi E-Tron hatótávja 248 mérföld, vagyis 400 km körül alakul majd, ami ugyan némileg elmarad attól, amit a rajongók eddig a 95 kWh-ás akkucsomaggal felszerelt SUV-tól vártak, de egy sokkal inkább valósnak tűnő adat, mint az eredetileg megadott 500 km. Az Amerikában használatos, egyébként a valós használathoz közelebb álló EPA ciklus szerinti adat továbbra sem ismert.

De tegnap nem csak a hatótávról, hanem a töltési teljesítményről is lerántották a leplet. Az E-Tron Quattro villámtöltőkön akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető lesz, így egészen jól ki fogja tudni használni az Ionity hálózat legújabb töltőinek képességeit. Ilyen teljesítmény mellett az autó akkumulátora várhatóan 30-40 perc alatt feltölthető lesz 80 %-os szintre.

A rendkívül gyors villámtöltés mellett egészen jó gyorstöltési képességekkel is felszerelik az autót. Az otthoni töltés ennél a modellnél is 10 A-es (2,3 kW) lesz, hogy bármely konnektorból biztonságosan lehessen tölteni. Viszont a fedélzeti töltő képes lesz három fázison 11 kW teljesítmény fogadására is, így akinek otthon rendelkezésre áll ekkora teljesítmény töltésre, az egy fali töltővel egy éjszaka alatt a teljesen lemerült akkumulátort is tele tudja tölteni (~8,5 óra). Ha ennél gyorsabb töltésre lenne szükség, akkor érdemes lesz az autót dupla töltővel rendelni, így váltakozó áramról (pl. nyilvános töltőoszlopok) 22 kW teljesítménnyel, akár 4-5 óra alatt is teletölthető lesz a teljesen lemerült Audi E-Tron Quattro. A töltési folyamat természetesen monitorozható lesz az autó online applikációján keresztül is.

Az autó gyártása a cég karbonsemleges belgiumi gyárában a következő hónapokban indul, hogy még idén az év vége felé megkezdődhessen az eladott autók kiszállítása. Az autó induló ára az Audi korábbi bejelentése szerint 80 ezer euró lesz.

 

A villámgyors töltés illusztrálására egy Audi E-Tront egy Faraday-kalitkába zártak a Siemens berlini teszttelepén.

 

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.