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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Az autógyártóknál mostanra jól bevett szokássá vált, hogy a tesztprogramot teljesítő prototípusokat messze északra viszik, leggyakrabban a svédországi Arjeplog közelébe, ahol emiatt fényképezőkkel felszerelt újságírók hada várja a történéseket, kiváltképp a január és március közötti csúcsidőszakban. Az extrém hideg időjárási körülmények közötti megpróbáltatások kétcélúak: egyrészt az alacsony hőmérséklet és a csúszós utak, valamint befagyott tavak szerfelett alkalmasak a hajtáslánc és egyben az akkumulátor kapacitásának tesztelésére, másrészt pedig a csodálatos vidéken készített fényképek és videók marketingfogásként is tökéletesek az autó népszerűsítésére, főleg akkor, ha a kocsi megjelenése már önmagában is szemet gyönyörködtető. Az egyik legszebb példája a tesztelések dokumentálásának és nyilvánosságra hozásának a Jaguar, amely potenciális vásárlóknak is lehetőséget adott az I-PACE kipróbálására, de nemrég a Hyundai is ellátogatott a sarkkörön túlra tisztán elektromos Kona és üzemanyagcellás Nexo modelljeivel. A legújabb beszámoló a fagyos kirándulásról a Polestartól érkezett, mely legelső modelljét, a plug-in hibrid meghajtású Polestar 1-et lepte meg egy -28°C-os tesztvezetéssel:

Az észak-svédországi kocsikázás a Polestar 1 legelső téli tesztje volt, ahol a gyártó mérnökei elsősorban a nyomatékelosztást, a felfüggesztést, és a kezelhetőséget vizsgálták, mondani sem kell, pozitív eredménnyel. „A tesztpilótáink nagyon lelkesítő visszajelzéseket adtak az autó kezelhetőségét és dinamikáját illetően” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo teljesítménymárkájának vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a jégen való szlalomozás során olyan meglepően jó érzékenységet és pontosságot tanúsított a jármű, hogy ezennel a Polestar 1 tesztjének első fázisa véget is ért.

Pihenés azonban egyelőre nem vár a hibrid álomautóra, ugyanis a megpróbáltatások sorozata tovább folytatódik a következő hónapokban, valamint április 25. és május 4. között a kocsi a Pekingi Autószalonon is bemutatkozik. Ez lesz a legelső alkalom, hogy a Polestar 1 a legfontosabb piacán, Kínában is látható lesz élőben.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.