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
auto
2024. 04. 19. péntek

Carlos Ghosn, a Nissan Motor, Renault és Mitsubishi Motors  cégszövetség vezetője a Hong Kong-i sajtótájékoztatón beszélt az elektromos autókkal kapcsolatos jövőbeni terveiről, vízióiról, illetve a kínai piacról is.

Carlos Ghosn a meglátásait egy tanulmányra alapozza. A statisztikai adatok szerint az emberek átlagban napi 50 km-t tesznek meg az elektromos autóikkal, éppen ezért a nemrégiben átlépett 300 km-es hatótávolság mérföldkőnek számít. Ghosn szerint: „Tapasztaltuk, hogy a fogyasztók már nem beszélnek a hatótávról vagy az autonómiáról, amíg  az autók 300 km-nél többet garantálnak.”  A cégszövetség Renault Zoe elektromos autója meghaladja a 300 km-es hatótávot, míg a 2019-es évben piacra kerülő új Nissan LEAF 225 mérföldet, azaz 362 valós km-t ígér.

Nissan Leaf Nismo csomag

Úgy vélik, hogy az elektromos autókkal kapcsolatos hatótáv-probléma megoldódott tehát, hiszen a felhasználóknak hatótáv szempontjából jelenleg bőven megfelelnek a most piacon lévő vagy a közeljövőben piacra kerülő járművek. Ghosn éppen ezért a jövőben az árcsökkenésre akar fókuszálni, különösen a kínai piacon.

A kínai piac számára az elektromos autók egyáltalán nem kedvező árúak, a Nissan LEAF például túl drágának számít a kínaiaknak. Éppen ezért a Nissan a Dongfeng Motor Grouppal közösen tér vissza a helyi piacra, és a Renault Kwid crossover elektromos változatát kínálják majd kedvező áron az ázsiai országban.

Nissan Kwid a Dongfeng Motor Grouppal

Ghosn szerint az alacsony ár mellett a funkcionalitás és az alacsony fenntartási költségek a fontosak ma a vevőknek, nem pedig a technológia. Az önvezető autók baleseteivel kapcsolatos hírek megerősítik az igényt arra, hogy a gyártók bizonyítsák az autóik biztonságosságát, és megoldják a jogi felelősséggel kapcsolatos problémákat. A cégszövetség vezetője 2022-2023 előtt nem számít ezeknek a technológiáknak a tömeges marketingjére sem.

Az új kínai cég fele a Dongfengé lesz, 25-25 százalékot pedig a Nissan és a Renault fog birtokolni. A közös vállalkozás első küldetése egy a szövetség A-szegmensű SUV-architektúráján alapuló költséghatékony elektromos jármű kifejlesztése, illetve annak 2019-ben történő elindítása a kínai piacon. A székhely a Hubei tartománybeli Shiyan város Közép-Kínában, míg a közelgő elektromos járműt a Dongfeng gyárában készítik, amelynek gyártási kapacitása évente 120 000 autó.

Juhász Anita