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
auto
2024. 04. 24. szerda

Megérkezett a legelső teaser kép a BMW iNEXT elnevezésű csúcstechnológiás villanyautójához, melyet a vezérigazgató, Harald Krüger a gépkocsi dizájnkoncepciójaként mutatott be a gyártó részvényeseinek ülésén. Azt sajnos nem mondhatjuk, hogy bármivel is okosabbak lettünk az autóval kapcsolatban, ugyanis az egyetlen közzétett kép is inkább tűnhet egy kortárs festőművész milliókat érő alkotásának, mint az iNEXT formatervezését leleplező vázlatrajznak, azonban a közeljövőben várhatóan folyamatosan szivárognak majd az információk a tisztán elektromos BMW-ről, merthogy a németek még ebben az évben szeretnék bemutatni a technológiai úttörőként reklámozott autót Vision Vehicle, azaz tanulmány formában.

Az iNEXT egyértelműen a BMW vezetőinek szíve csücskében foglal helyet: ez az a jármű, amivel a gyártó a villanyautó-fejlesztés vezető pozícióját szeretné megszerezni magának, s ennek érdekében a rendelkezésre álló legfejlettebb technológiákat pakolja majd bele a szériagyártásba kerülő autóba, beleértve a BMW következő generációs hajtásláncát, amivel akár 700 kilométert is meg tud majd tenni az iNEXT egy töltéssel, valamint a sofőrök kényelmét és biztonságát szolgáló önvezető funkciókat. Néhány igazgató egyenesen a Tesla Model 3 riválisaként emlegeti a kocsit, mivel az iNEXT is ugyanabba a szegmensbe érkezik, ám a német gyártmányú villanyautónak meglesz az az előnye, hogy nem ütközik olyan gyártási problémákba, amik miatt a kaliforniai vállalat képtelen lesz teljesíteni a legyártott járművek darabszámáról szóló ígéreteit – mondta el még a tavalyi Genfi Autószalonon a BMW marketingigazgatója. Az iNEXT-re azonban még jócskán várni kell, hiszen 2021 előtt biztosan nem gurul ki egyetlen darab sem a BMW dingolfingi gyárából.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.