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
auto
2024. 04. 24. szerda

Ennél jobb reklámot nem is csinálhatott volna a villanyautóknak a Dodge

elektromos autó

Elég csupán egyetlen hollywoodi akciófilmet végignézni, egy Dodge biztosan felbukkan valamelyik jelenetben nem kis zajt és felfordulást hagyva maga után, hiszen a brutális izomautóiról ismert autógyártó járművei az amerikai erő és férfiasság négy keréken tomboló jelképei. Éppen emiatt pont nem a Dodge-tól várnánk, hogy felhívja figyelmünket a villanyautók előnyeire, s noha persze egyáltalán nem ez volt az eredeti célja, mégis sikerült egy szép reklámot csinálnia az elektromos kocsik számára. A vállalat legújabb bestiája, a Challenger Demon tökéletes illeszkedik a Dodge autókínálatába: vonzó megjelenés, vadító színek, üvöltő V8-as, és persze villámgyors sprint a negyedmérföldes távon. A Demon népszerűsítésének ezért nélkülözhetetlen eleme a gyorsulással való dicsekedés – a gyártó egyenesen azt állítja, hogy az övé a leggyorsabb gyártásba is kerülő gépkocsi 0 és 160 km/h között. Igen ám, azonban a Dodge ügyvédei a biztonság kedvéért fontosnak érezték feltüntetni apró betűvel mind a reklámban, mind a honlapon, hogy „leszámítva a nem-tömeggyártott, valamint az elektromos és hibrid modelleket”.

Forrás: Electrek

Itt érdemes megállni egy kicsit és átgondolni a helyzet iróniáját és komikumát. A Dodge tulajdonképpen úgy titulálja a világ leggyorsabbjának a járművét, hogy mellette tisztázza, hogy egyébként ez nem is feltétlenül igaz, mert az autók egy egész csoportját nem vette figyelembe, amelyeket segíti az elektromos hajtáslánc. Ezzel gyakorlatilag egy igazi nagy hagyományos autógyártó ismerte el, hogy nem tudja felvenni a versenyt a villanyautók teljesítményével, és már abban sem igazán biztos, hogy mitől egyedi az a jármű, amit reklámoz. Mindemellett persze hozzá kell tenni, hogy a Dodge Challenger Demon számára valóban kevés autó jelent ellenfelet a gyorsulásban, még a Ludicrous módban lévő Tesla Model S P100D-nek is alaposan meggyűlt vele a baja (erről lentebb egy videó is látható, a verseny kb. négy és fél percnél kezdődik).

Való igaz, hogy az apró betűs részt nem sokan fogják elolvasni, s még kevesebben fognak elgondolkodni rajta, de remélhetőleg mégis lesz olyan, aki kizárólag a gyorsulási élmény miatt akart beruházni egy démonra, és inkább utánaolvas egy kicsit az elektromos meghajtásnak. Sajnos a kibocsátásmentes közlekedés legnagyobb akadálya továbbra is az emberek tájékozatlansága a témában, amin nem segít az sem, hogy a villanyautók népszerűsítésére tett igyekezet eltörpül a füstös autók reklámozása mellett. Érdekes módon a villanyos járművek legtöbb reklámja mégis pont a hagyományos autók gyártóitól érkezik – azoktól, melyek nem nézik jó szemmel a Tesla sikerét, és ezért az egész elektromos közlekedés ellen indítanak hadjáratot.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.