Gőzerővel terjednek az európai töltőinfrastruktúra kiépítésére elindított projektek villámtöltői: miután Németországban már két, hat töltőoszlopos állomás is megépült, az IONITY munkálatai átterjedtek Svájcba is, ahol a német példákhoz hasonlóan 6 darab oszlop vált használhatóvá a villanyautósok számára. Az állomást az egyik legfontosabb útvonalon, az országot észak-dél irányban félbevágó A2-es autópálya mellett találjuk a Luzern melletti Neuenkirch magasságában. A CCS szabványt támogató 350 kW-os töltőket a svájci ABB vállalat szállította.
Ausztriában egy nem kevésbé fontos töltőhálózatnak köszönhetően álltak működésbe a legelső 350 kW-os töltést is támogató készülékek. A Smatrics és a Wien Energie együttműködve az ULTRA-E projekt keretében telepített 4 darab töltőoszlopot Bécs Favoriten-ben, azaz az osztrák főváros tizedik kerületében, melyek közül kettő a projekt végső bővítési fázisában 350 kW-os teljesítményűre növekszik, míg a másik kettő marad 150 kW-os.
„Az országos töltőhálózat gyors bővülése mellett ez az ultragyors töltőállomás egy fontos lépés a városi elektromobilitás szempontjából. Örülök, hogy Ausztria első ultragyors töltőállomása Bécsben van. Ez meghatározza a városi közlekedés jövőképét – nyilatkozott Ulli Sima, a környezetvédelmi és városi tanács egyik tagja. Bár az ULTRA-E villámtöltői kétségtelenül fontosak lesznek a villanyautósok számára, talán még ennél is jelentősebb a Wien Energie azon célkitűzése, miszerint 2020 végéig 1000 darab új 11 kW-os töltőt létesít többek között a bécsi parkolóházakban és P+R parkolókban, azaz olyan helyeken, ahol az elektromos autó több órán át pihen, ezért nincs szükség a villámgyors töltésre.