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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Miután a múlt héten megtudtuk, hogy Norvégiában mennyibe kerül a Hyundai Kona tisztán elektromos meghajtású változata, ma a gyártó magyarországi kirendeltségének honlapjára is felkerült a várva várt árlista, miszerint a mai naptól itthon is megvásárolható az igazi megfizethető népautóként emlegetett villanyos SUV. Szerencsére nem kellett csalódnunk a látottakban: a Kona EV az állami támogatást is beleszámítva pontosan annyiba kerül, mint amire az előzetes információk alapján számíthattunk, továbbá az is örömre ad okot, hogy a norvégokkal ellentétben nálunk minkét felkínált akkumulátorral választható az autó. Premium Edition kivitelben 9 199 000 forintot kell kifizetnünk a 39 kWh-s akkuval ellátott verzióért a másfél millió forintos támogatást felhasználva, ha pedig a 64 kWh-s verzióra fáj a fogunk, akkor 10 799 000 forinttal lesz szegényebb a bankszámlánk. Amennyiben szükségünk van olyan hasznos kis berendezésekre, mint a fényre sötétedő belső visszapillantó tükör, vagy az elektromos állítású első ülések, vagy csak szimplán a szövettel kombinált bőrkárpitozású ülésekben élvezzük a vezetést, akkor érdemes a kicsit drágább Style Edition-t választanunk, ami viszont csak 64 kWh-s akkuval lehet a mienk 11 699 000 forintért állami támogatással. A villanyautóra 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát ad a Hyundai, a lítium-ion akkumulátorra pedig 8 éves, vagy 200 000 kilométeres jótállás vonatkozik.

És hogy milyen teljesítményt kapunk ennyi pénzért? A gyengébbik változatot egy 99 kW-os maximális teljesítményű villanymotor hajtja, mellyel 9,3 másodperc alatt ér fel 0-ról 100-ra az autó. A 39 kWh-s lítium-ion akkumulátorral 300 kilométer tehető meg két töltés között a WLTP ciklus szerint, 14,8 kWh/100 km fogyasztással. Az erősebbik verzióba egy 150 kW-os motor került 7,6 másodperces gyorsulással, ahol a 64 kWh-s akkucsomag a WLTP szerint 470 kilométeres hatótávot kölcsönöz a sportterepjárónak, 15,2 kWh/100 km-es fogyasztás mellett. A maximális sebesség 167 km/h, induláskor pedig 395 Nm nyomaték szabadul el. A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel AC hálózaton körülbelül 9 óra 40 perc szükséges a nagyobbik akkumulátor feltöltéséhez, 6 óra 10 perc pedig a 39 kWh-s aksihoz. 100 kW-os teljesítménnyel töltve 54 perc alatt 80 %-os töltöttséget érhetünk el. Ilyen specifikációval és közel 9,2 millió forintos indulóárral a Hyundai Kona EV komoly kereslettel nézhet szembe.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.