Miután a Tesla többszöri felszólítása ellenére sem tudta mindenki megérteni, hogy az Autopilot funkció nem alkalmas arra, hogy elvezesse a járművet a sofőr helyett, és ebből megannyi baleset született, Elon Musk bevezetett egy kis szigorítást az egyik frissítés alkalmával, amely eredményeképp a vezetéstámogató rendszer még sűrűbben, még idegesítőbben figyelmezteti a volán mögött ülő személyt, hogy tegye a kezeit a kormányra. Ezt a lépést sokan bírálták, mondván a körülbelül 20 másodpercenként megjelenő üzenet arra készteti az autósokat, hogy inkább kikapcsolják az Autopilot funkciót, aminek következtében a közlekedés még balesetveszélyesebb lesz. Még ennél is többen kritizálják viszont a rendszert azért a hibáért, hogy nem jelzi egyértelműen, mit is kellene csinálniuk pontosan a kormánnyal, hogy ne kapjanak több „Hold Steering Wheel” üzenetet: egy Tesla-tulajdonos például nemrég Twitteren panaszkodott Elon Musknak, hogy teljes erejéből szorítja a kormánykereket, de a rendszer még mindig nem érzékeli a kezeit a volánon. A vezérigazgató a válaszában megígérte, hogy hamarosan pontosítani fogják a figyelmeztetések szövegét, így a „Hold Steering Wheel” helyett már azt olvashatják a kijelzőn, amit ténylegesen tenniük kell, hogy megszűnjön az Autopilot kötekedése. Így is történt, a Tesla az alábbi leírással adta ki új szoftverfrissítését: „Megváltoztattuk a „Hold Steering Wheel” figyelmeztetést „Apply light force to steering wheel” üzenetre, hogy egyértelműbbé váljon, hogyan érzékeli a kezeidet az Autopilot a kormányon, ezzel csökkentve a figyelmeztetések gyakoriságát. Emlékeztetőül: az Autosteer úgy érzékeli a kezeidet, hogy felismeri az enyhe ellenállást a kormány forgatása közben, vagy amikor manuálisan te forgatod a kormánykereket nagyon könnyedén. Ezzel a párhuzamosan a frissítés egy a teslások által már régóta várt funkciót is hozott: a 2018.24 vagy annál újabb szoftverrel, valamint a 3.4.1-es verziójú applikációval rendelkező autósok hozzáférhetnek a sebességkorlátozó üzemmódhoz, amivel a korábbi Valet Mode-hoz hasonlóan gyengíthető a jármű gyorsulása, és a végsebesség is 80 és 145 kilométer/óra között maximalizálható. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!