PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Aligha létezik olyan ember a világon, aki ne szeretne 1,9 másodperc alatt 96 kilométer/órás sebességre felgyorsulni álló helyzetből a Tesla gyönyörű elektromos álomautójának volánja mögött ülve, ám ezt a felejthetetlen élményt eddig csak néhány szerencsének volt lehetősége átélni az új Roadster novemberi bemutatóján az anyósülésbe préselődve, a jármű vezetése pedig még ennél is kevesebbeknek, csupán egy-két Tesla-alkalmazottnak adatott meg. Közéjük tartozik Emile Bouret, aki tesztpilótaként dolgozik a kaliforniai vállalatnál, de emellett autótervező, műsorvezető, profi sofőr, aki több nagy autógyártó – mint például az Audi – prototípusait tesztelte, és nem mellesleg ő volt az, aki a Roadster tavalyi leleplezése után a vendégeket elvitte egy kis élménykocsikázásra. Ha tehát az emberek azon csoportjába tartozunk, akik nem hisznek Elon Musknak a villanyos sportkocsi specifikációit illetően, és meg vagyunk róla győződve, hogy a 2 másodperc alatti gyorsulás, a 8,8 másodperces negyedmérföldes sprintidő, a 400 km/h feletti végsebesség, és a közel 1000 kilométeres hatótáv elérése egy villanyautóban egyelőre lehetetlen a mai technológiával, akkor ezt az illetőt kell felkeresnünk és kikérdeznünk az autóban szerzett tapasztalatairól. Ám mivel a Tesla vezetősége nem lenne boldog, ha vállalati titok lévén bármilyen teszteredmény kiszivárogna, legális módszerekkel aligha tudnánk hasznos információt kicsikarni a tesztpilótából, így egyelőre be kell érnünk az alábbi videóval, amelyben Emile a VINWiki YouTube csatornának adott interjúja látható. Pontos számokra ne számítsunk, ugyanis maga Emile is megemlíti, hogy már egyszer bajba került amiatt, hogy kiposztolt Instagramra egy videót az autó teszteléséről, ezért semmilyen részletet nem árulhat el, azt viszont meg tudja erősíteni, hogy semmi átverés, vagy tévedés nincs a vezérigazgató által beharangozott teljesítményadatokban. A Tesláról szóló rész körülbelül a 4. percnél kezdődik.

„Tudom, hogy van némi kételkedés azokban a számokban, amik aznap elhangoztak, a 0 és 60 mérföld/óra közötti gyorsulás, a negyedmérföldes sprintidő, és így tovább, és úgy gondolom, hogy kijelenthetem anélkül, hogy bajba kerülnék, hogy azok tényleges adatok. Nem elméleti eredmények, nem kalkulációk. Elértük azokat a számokat. Valószínűleg nem kéne ezt mondanom, de valójában azok a számok még óvatosak is. Ez egy igazi fegyver lesz” – fogalmazott a Roadster tesztsofőrje.

Ha a Roadster tényleg arra képes, amit Elon Musk és Emile Bouret is állít, akkor a sportautók szegmensét idáig uraló gyártók, kezdve a McLarennel a Bugattin keresztül a Lamborghiniig, komolyan elgondolkozhatnak, hogy elkezdenek végre a villanyos meghajtással foglalkozni, vagy inkább valamilyen másik iparágban próbálnak szerencsét. És azt se feledjük, hogy a Tesla Roadster mini rakétahajtóművekkel is kapható lesz, amikről elképzelni sem tudjuk, hogy meddig tudják majd tovább fokozni az autó erejét.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.