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
auto
2024. 03. 30. szombat

A Renault márkajelzését és nevét viselő, de egyébként a Volvo Group alá tartozó Renault Trucks még az év elején jelentette be, hogy 2019-ben tisztán elektromos kamionokat fog a piacra dobni, ezzel új szereplőként belépve a villanymeghajtású tehergépjárművek egyre csak fokozódó versenyébe, ahol a Volvo Trucks, a Daimler, a Tesla, és számos start-up vállalat is azért küzd, hogy csendes, károsanyag-kibocsátás mentes, költséghatékony, és megbízható alternatívát kínáljon fel azon cégek számára, akik a folyamatosan szigorodó városi szabályozás következtében kénytelen lesznek lecserélni a dobhártyaszaggató és büdös teherautóikat. Bár a Renault Trucks igazi részvétele csak most fog megkezdődni az elektromos teherszállítás területén, a villanymeghajtás egyáltalán nem újdonság a vállalat számára, hiszen saját elmondása szerint már 10 éve készül az elektromos átállásra, amely idő alatt folyamatosan tisztán villanyos kamionokat tesztelt a partnereivel együttműködve, és hasznos információkat gyűjtött az akkumulátorok viselkedéséről, a töltési procedúráról, és a szükséges karbantartási munkálatokról, amelyek elengedhetetlenek voltak a piacra szánt modellek fejlesztésénél. Most a Renault Trucks vezetősége úgy érezte, hogy elég tapasztalatot szerzett a villanyos kamionok megépítéséhez és értékesítéséhez, így egyből három járművet is bemutatott, melyek a következő másfél év folyamán válnak elérhetővé a vásárlók számára.

„Tíz évvel ezelőtt úttörők voltunk, akik az elektromos kamionokat hirdették a városi levegő minőségének javítására. Most egy egész sorozatnyi elektromos járművet tudunk felkínálni bizonyítottan megfelelő teljesítménnyel, és a szakértőink készen állnak a fogyasztóink támogatására az elektromobilitásra való átállásban. Tíz éve úttörők voltunk, most pedig szakértők vagyunk” – magyarázta Bruno Blin, a vállalat elnöke.

A három jármű specifikációiból gyanítható, hogy a Renault Trucks mérnökeinek célja nem egy olyan villanykamion megalkotása volt, ami minden versenytársat lealáz a hatótávjával és a gyorsulásával, hanem sokkal inkább olyan tehergépkocsik kifejlesztése, amik a lehető legalacsonyabb ár érdekében épp megfelelő méretű akkumulátorral vannak felszerelve, így kis hatótávot is kínálnak, de pont eleget ahhoz, hogy városi, illetve városkörnyéki használatra tökéletesek legyenek. Arra is ügyeltek a cégnél, hogy a három teherautó lehetőleg három különböző városi feladatra legyen optimalizálva, így a 3 és 26 tonnás kapacitású tartományon belül kapunk egy kisteherautót, egy 16 tonnás nehéz tehergépjárművet, és egy hulladékgyűjtő autót is.

Renault Master Z.E.

A termékvonal legkisebb tagja, a Renault Master Z.E. a belvárosi áruszállításra lett tervezve, hiszen kis méretének és kibocsátásmentes hajtásláncának köszönhetően a legszigorúbb forgalmi korlátozásokkal terhelt városrészekbe is be tud jutni. A járművet egy 57 kW-os villanymotor hajtja, a valós körülmények között mért 120 kilométeres hatótávot pedig egy 33 kWh-s akkucsomag biztosítja. Hasonlóan a dízeles meghajtású Renault Masterhez, névlegesen körülbelül 3,1 tonnáig pakolhatjuk áruval a zéró-emissziós változatot, a biztonságos közlekedés érdekében pedig tolatókamera -, és radarrendszer jár hozzá alapfelszereltségként. A rendelés erre a járműre már szeptemberben megnyílik. A 16 tonna össztömegű Renault Trucks D Z.E. nagy méretével, és közel 300 kilométeres valós hatótávjával már inkább a város külső területeire szorul ki, míg a 26 tonnás Renault Trucks D Wide Z.E.-nek a városi hulladékgyűjtés lesz a feladata a maga 200 kilométeres hatótávjával. Mindkét jármű tölthető 150 kW-on, így a 200, illetve, 300 kWh-s akkumulátorok teljes feltöltése alig 1-2 óra alatt megvan. Mindkét modell gyártása 2019 második felében kezdődik a Renault Trucks normandiai gyárában, dedikált gyártósoron.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.